Ik zou graag willen weten of er een manier is om een onderdeel en zijn plan te dupliceren met behoud van de associativiteit.
Laat het me uitleggen:
Ik heb een .prt en .drw waarvan de referentie ABC is.
Ik wil de 2 bestanden hernoemen naar DEF. Helaas, wanneer ik de een of de ander hernoem, blijft de associatie met het oude bestand, d.w.z. ABC. Dus als ik wijzigingen aanbreng in het DEF-gedeelte, verschijnen ze niet op het plan, omdat het afhangt van de ABC-referentie.
Ik weet niet of ik heel duidelijk ben, maar bij voorbaat dank voor je hulp.
ProE ken ik dus niet, maar in ieder geval is jouw probleem een klassiek associatief softwareprobleem.
Wanneer u het artikelbestand en het bijbehorende plan kopieert en de naam ervan wijzigt, behoudt het hernoemde planbestand een link naar het oude onderdeelbestand, omdat niets zegt dat het het tegenovergestelde moet doen.
De oplossing is dus om een wijziging aan te brengen in deze beroemde link, dit wordt ofwel het wijzigen van de links of het wijzigen van de referenties genoemd of ....
Helaas weet ik het exacte commando niet in ProE...
Ik heb zojuist het antwoord gevonden, namelijk met een simpele rust.
Als het sommige mensen kan helpen, open dan gewoon de 2 bestanden (.prt en .drw) en klik op hernoemen. Hier moet je voorzichtig zijn om de optie "hernoemen naar toewijzing" te kiezen en vooral niet "hernoemen naar schijf en sessie" omdat dit het bestand hernoemt zonder het te dupliceren.
Nadat u de naam naar toewijzing hebt gewijzigd, blijft de associativiteit behouden omdat de 2 bestanden tegelijkertijd worden geopend en gewijzigd. Sla ze gewoon op in de gewenste map en voila, je hebt je 2 bestanden voor kamer ABC en je 2 bestanden voor kamer DEF en de associaties werken.