Een stuklijst dupliceren

Hallo

Ik gebruik SW2016 SP03 en ik moet twee identieke en gekoppelde stuklijsten hebben (om de bron van fouten te minimaliseren in geval van wijziging) op twee vellen van hetzelfde document.

Ik vond dit:

De Nomenclatuur PropertyManager

Geef de eigenschappen van de stuklijsten op.

Om de BOM PropertyManager te openen, voert u een van de volgende handelingen uit:

• Klik op stuklijst  op de werkbalk Tabel of klik in een geopend document op Invoegen >  stuklijst >tabellen.  
  • Klik op het vertaalpictogram  in de rechterbovenhoek van een bestaande stuklijst.

Stuklijstopties

Een nieuwe tabel makenHiermee maakt u een nieuwe tekentafel.
Een bestaande tabel kopiëren

Kopieert een opgeslagen stuklijst van een assembly of onderdeel. Selecteer een stuklijst in de lijst. Selecteer Gekoppeld om de gegevens in de tekenstuklijst te koppelen aan de assemblagestuklijst. Als de link eenmaal is verbroken, kan deze niet meer worden hersteld. Wijzigingen in een van de stuklijsten worden weerspiegeld in de andere. De opmaak is niet gekoppeld.

Lees http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_INSERT_BOM.htm

Probleem: het tabblad "BOM-opties" bestaat thuis niet (zie bijgevoegde screenshot).

Momenteel is de enige oplossing die ik heb het blad te kopiëren en te plakken. De nomenclatuur wordt gedupliceerd, maar de 2 zijn niet gekoppeld en de 2 moeten dan worden gewijzigd, wat vervelend is en een bron van fouten.

Bij voorbaat dank:)

capture.png
1 like

Hallo

Op het eerste gezicht moet de nomenclatuur in 3D zijn.

https://forum.solidworks.com/thread/100191

2 likes

U kunt op blad 1 lezen:

vraag een inzage in uw ASM

zet een BOM op je blad (BOM = nomenclatuur) en kies de juiste configuratie!

(Ik zal het in dit geval niet hebben over de BOM-opties: bibliotheekkamer, enz...)

dan moet je voor elke andere weergave waar je bruisend bent, eigendom maken op de weergave, en "gekoppeld" aan je BOM

vervolgens selecteer je je stuklijst opnieuw, en vink je aan: volgen, subniveau volgen

Dan op je blad 2:

Vormt een uitzicht buiten het vliegtuig (dat dummy zal zijn)

zet een BOM op je weergave en kies de juiste configuratie!

Verberg je weergave

selecteer uw stuklijst opnieuw en u vink aan: bellen, subniveau volgen

Hier.

Bedankt aan jullie allebei! Het punt gaat naar Cyril die mijn antwoord perfect beantwoordt (ik heb niet het niveau van Engels om te prutsen met de Engelstalige forums :'( )