Dwg

Hallo allemaal,

Ik wil graag een of meerdere schetsen exporteren naar een DWG-bestand voor lasersnijden.

Mijn probleem is dat ik bepaalde geometrieën op bepaalde lagen zou willen opnemen omdat de paden niet allemaal dezelfde snedediepte hebben.

Ik heb geen oplossing gevonden om handmatig de paden te selecteren die overeenkomen met de gewenste lagen.

Heb ik me verstaanbaar gemaakt?

Zijn de schetsen al op de juiste hoogte?

Zo ja, dan kunt u een deel opslaan in dwg/dxf formaat.

Dus als de schetsen worden gegenereerd op basis van volume-intersecties (bijvoorbeeld), hoeft u alleen maar een functie voor het verwijderen van het lichaam aan het einde van de boom toe te voegen, zodat alleen de schetsen overblijven.

Edit: Ik heb net een test. Je moet de schetsen er een voor een uithalen. Opnemen in DWG-formaat brengt alle schetsen terug naar hetzelfde vlak.

Hartelijk dank voor uw interesse stefbeno. Dat gezegd hebbende, ik weet niet zeker of ik het begrijp.

Mijn bestand, en dus mijn boom, is heel eenvoudig (bijlage):

Twee verschillende schetsen op hetzelfde vlak (bovenste opname bijvoorbeeld)

Ik wil deze twee schetsen graag exporteren in hetzelfde DWG-bestand met per schets een andere laag/laag.

En uiteindelijk zou ik graag willen weten of je verschillende elementen van dezelfde schets in verschillende lagen van een DWG-bestand kunt exporteren.

deel 1.sldprt

Met autocad zou je heel gemakkelijk lagen moeten kunnen maken en erin kunnen doen wat je wilt.

Er is ook de SW calaques functie, ik weet niet of je een hele weergave in een laag kunt zetten, maar je kunt altijd je weergave omzetten naar een schets en die schets in de laag van je keuze zetten!

Goedenacht!

Vanuit SolidWorks kunt u de lagen maken waarin u geïnteresseerd bent en vervolgens de entiteiten op niveau converteren:

- Het creëren van de niveaulaag

-Klik op het te snijden vlak of op de randen één voor één

-Schetshulpmiddelen / Entiteiten converteren

PS: Ik heb niet in staat geweest om naar je stuk te kijken, geen toegang tot SW voor het moment.

1 like

Hallo

Ik denk niet dat het mogelijk is sinds SolidWorks.

Een eenvoudige oplossing:

Jezelf in de 3D plaatsen, in een bovenaanzicht,

Opslaan als en kies DWG,

Open het met DraftSight (gratis software hier beschikbaar: http://www.3ds.com/fr/produits-et-services/draftsight/telecharger-draftsight/

Maak vanuit DraftSight lagen op basis van geometrieën!

1 like

Dank je wel David, Benoit en Lucas,

Tot nu toe gebruik ik dezelfde Lucas methode, maar dan met Illustrator. (ja, het is mogelijk).

Ik vind het zonde om door een andere software te moeten gaan als het gaat om een simpele lasersnede.

1) Ik zou een MEP in SW doen, exporteren in DWG (wees voorzichtig met de schalen) 

2) Ik maak zoveel lagen als ik wil

3) Vervolgens selecteer ik de schetsen die ik in de eerste laag wil, ik voeg ze toe in laag 1

Hetzelfde geldt voor laag 2 ect

2 likes

Ik zie de pb niet echt.

1- In uw programmeersoftware voor lasersnijden moet u kunnen kiezen welke schets / schets u wilt programmeren?

2- Anders, onder sw, waarom maak je geen schets op functie? En vervolgens maak je een configuratie door te kiezen welke functie wel of niet wordt verwijderd. En u kunt de export op verschillende dwg doen.

In je bestand (deel 1), 1e functie, selecteer je alleen de omtrek om deze te extruderen.

Vervolgens selecteer je de schets waarmee je een materiaalafname wilt doen.

en ga zo maar door...

3- Of als je geen extrusie wilt doen: je hebt je schetsschets1

Dan maak je opnieuw een schets2 of je zet alleen de schets om die je interesseert. (tot schets n)

En in de Europarlementariër kun je die en die schets verbergen.

Hallo

Als u lagen in SW wilt gebruiken, moet u rechtstreeks in een tekening tekenen.

Het is dan mogelijk om verschillende klappen te maken om aan de schetsen toe te wijzen, die worden overgebracht naar Autocad wanneer ze worden geconverteerd naar dwg.

Wees echter voorzichtig, op SW, ondanks het feit dat we kleuren op onze lagen kunnen aanbrengen, blijven de schetsen altijd blauw.

Aan de andere kant werkt het tonen/verbergen van de schets perfect (zie bijgevoegd bestand).

Succes

capture.jpg
1 like

@Frx, het is normaal dat je het niet begreep, had ik een dimensie aan je probleem toegevoegd (diepte).

Als je maar een paar schetsen hebt zoals in je voorbeeld, is de gemakkelijkste manier om jezelf in platte weergave te plaatsen, de schets te tonen, het volume te verbergen en "opslaan als dxf/dwg" te doen, en het vervolgens te sorteren in Autocad.

Als je veel meer en/of moeilijker te selecteren hebt. Het is beter om ze op SW-niveau te differentiëren. Als je uitgaat van een volume dat door een klant wordt aangeleverd, maak dan schetsen volgens de methode van Benoit, dan verberg je voor elke schets de andere, doe je een export zoals hierboven en verzamel je ten slotte in Autocad door te kopiëren/plakken met basispunt, waarbij elke kopie direct op de juiste laag wordt gemaakt.

capture_decran_29.png

Hoi @ Frx

als u in onderhoud bent

http://108.163.180.70/fra/produits/outilsxperts-utilitaires-solidworks/?s=479-utilsxperts&a=410-cutxperts-utilsxperts#topb

Export van seriële afvlakking in DWG/DXF-formaat

DécoupeXperts stelt u in staat om een reeks DWG/DXF-bestanden in 1:1-formaat te verkrijgen, zonder afmetingen of cartridges, klaar voor productie in lasersnijden, branders, enz. Het is mogelijk om elk type bewerking op een andere laag te krijgen, waarvan de parameters door de gebruiker kunnen worden beheerd. Aan het einde van de behandeling wordt ook een hoeveelheidsrapport aangeboden. DécoupeXperts werkt met plaatwerkdelen en reguliere onderdelen (platen, meubelpanelen, etc.).

Voordelen van DécoupeXperts:

• Maak platte onderdelen van een onderdeel-, assemblage- of bestandsreeks.
  • Geen tekening nodig.
  • Exporteer naar verschillende vooraf gedefinieerde lagen voor eenvoudige productie (buitenlijn, binnenste lijn, enz.).
  • Mogelijkheid om de export te filteren op basis van het type productie (laser, snijden, enz.).
  • Er zijn opties beschikbaar voor het beheren van de exportnaam.
  • Onmisbaar gereedschap voor de plaatwerk- of meubelindustrie.

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/controle-des-calques-sur-les-operations-avec-l-outil-decoupxper

@+ ;-)