E_PDM: Tabel in een Word-document controleren

Hallo

Hoe hard ik ook zoek, ik kan de oplossing niet vinden. 

Ik heb een Word-doc-sjabloon gemaakt waarin ik de variabelen die ik nodig heb in kaart heb gebracht. Alles werkt goed om ze te vullen. Ik wil echter ook een revisietabel hebben (SW-tabeltype), die 3 revisies weergeeft: de eerste A en de laatste 2 (B en C, of E en F als je het kunt).

Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken... Ik heb het geprobeerd met velden van het type direct mail (Ja...), maar het werkt helemaal niet.

Mijn revisievariabele is bijvoorbeeld ingesteld op A. Een nieuwe herziening van het document wordt ondergaan. Ik wil dat de eerste regel A blijft, en de 2e gaat naar B. Met als's in woord kom ik niet toe.

De aanpak naar mijn mening:

- 1e revisie:   vul de A-index in en de standaard opmerking Aanmaken

- 2e revisie: als REV <> rev_dessus, zet dan nieuwe rev. (B).  Hetzelfde geldt voor het overgangscommentaar.

- 3e revisie: als REV <> rev_dessus, plaats dan nieuwe rev. (C).  Hetzelfde geldt voor de overgangsopmerking.

- 4e revisie: indien REV<> dernière_rev_tableau, kopieer de laatste regel C, plak op de 2e regel (vervang B). Zelfde als overgangsopmerking.

zet de nieuwe rev D als laatste. Zelfde als overgangsopmerking.

Moet je een macro doorlopen?

Cdt 

Hallo

Ik denk dat een macro het meest waarschijnlijk is om aan de behoefte te voldoen. Ik ben bang dat het met de als van het woord een beetje ingewikkelder zal zijn, omdat je de toegewezen variabele van de ene regel naar de andere zou moeten schakelen.

Zoals het er nu uitziet, zou het eenvoudigste wat ik zie zijn om een vooraf geparametriseerde lijn te hebben met de velden die verwijzen naar de eigenschappen die zijn toegewezen met de variaibles, en deze velden vervolgens te kopiëren en te plakken in een andere rij van de tabel volgens de evoluties via een macro.

Ik ben bezig met het opzetten van een soortgelijk systeem en ik heb een oplossing via EPDM-variabelen en Workflow, in de bijgevoegde afbeelding.

maar ik heb een probleem, ik kan niet alle variabelen toevoegen, heeft Word een limiet in het aantal aangepaste eigenschappen, het blokkeert me op 15

table_de_revision_pdm.png