Oplosser Falen - Statische Compressie Simulatie

Hallo

Als onderdeel van een project in mijn studie voer ik een compressiesimulatie uit op een eenvoudig onderdeel: een geëxtrudeerde stoeptegel.

Ik oefen een kracht van 100.000 N uit op het onderdeel van de aluminiumlegering. Ik heb het vakje aangevinkt voor grote verplaatsingen gezien de krachten die ermee gemoeid zijn.

Wanneer ik de simulatie uitvoer, retourneert SW de foutmelding: Oplosser mislukt.

Wat ik waarnam:

- Als ik slechts 50.000 N zet, loopt de simulatie (maar ik heb minstens 100.000 N nodig)

- Ik heb de automatisch geselecteerde oplosser optie aangevinkt , maar ik heb nog steeds het probleem.

Weet je waar dit aan kan komen? Denk je dat SW zijn maximale capaciteit heeft bereikt?

Hartelijk dank voor uw hulp,

Florent

Hallo

Solidworks heeft als zodanig geen limiet, aangezien alles is gebaseerd op de sterkte van een materiaal zonder berekeningslimiet op een normale machine.

Het is moeilijk om te antwoorden zonder het stuk te zien, omdat je zegt :

(Een simulatie van compressie op een eenvoudig onderdeel: een geëxtrudeerde stoeptegel.)

Het hangt allemaal af van de vorm, want als je het hebt over een grote verplaatsing, moet je weten wat je tot deze vooronderstelling heeft geleid, of het nu echt of verkeerd was.

Kun je je stuk posten en als het een ASM is, maak dan een compositie om te gaan.

Ja inderdaad, hier zijn de afmetingen van de kamer en het SW-bestand :

Breedte: 60mm, Lengte: 100mm, Hoogte: 130mm, Dikte: 3mm

Bedankt

stuk.sldprt

@FlorentPT

Ben!! Uh

1. Je vertelt me niet waar je kracht uitoefent (als het kracht is)
  2.  Je hebt je simulatiestudie niet bijgevoegd! Dus ik kan je niet meer helpen

Je moet doen

1.   Sla uw bestand met de simulatiestudie op, zelfs als het een banaan is. Hierdoor zie ik de instellingen die je hebt gebruikt.
  2. maak File ==> compositie om te nemen (of pak en Go als je een versie gelijk aan of groter dan 2017)
  3. Bij de keuzes moet je de resultaten van je simulatiestudie controleren zodat ze worden bijgevoegd.

Geef me ook al je ontwerpintenties: inclusief waarom je deze simu maakt met de onderdelen die eromheen gaan.

Hier is Voili Voilou voor nu

Hallo

Omdat ik alleen SW 2013 had, kon ik de kamer niet openen, maar hier zijn enkele aanwijzingen voor uw simulatie:

- Bereiken de opgelegde ritten echt een volledige verbinding?

- Verklein de grootte van uw gaas (aangezien uw model een hoes is)

- Modelleer het onderdeel als een schaal eerder dan het volume

1 like

@Zozo_mp

Ik voer deze studie uit in een eerste quasi-statische benadering van het simuleren van het compressiegedrag van een auto-crashbox (profiel aan de voorkant van voertuigen dat schokabsorptie mogelijk maakt).

Dit deel is dus aan de ene kant verzonken en aan de andere kant onderhevig aan de kracht van de impact.

Ik voeg het simulatiebestand toe

Deel 1-static_1.cwr

Hallo

Omdat uw werkelijke behoefte enigszins duidelijker wordt, nodig ik u uit mijn antwoord over dit onderwerp te lezen.

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks-simulation/peux-ton-%C3%A9tudier-la-d%C3%A9formation-dune-canette-sur-solidworks-peut-ton-sim

Zelfs als de titel merkwaardig is, is het hetzelfde crashtestprobleem als je de tijd neemt om de uitwisseling te lezen.

Met andere woorden, aangezien Solidworks-simulatie alleen werkt in het elastische veld (en nooit in het plastic veld) en geen stempelen of breuk simuleert, zult u uw doelen niet bereiken in statische elektriciteit.

Als ik het echter verkeerd heb begrepen, moet u weten dat u in ieder geval het hele onderdeelbestand met het resultaat van de simulatie moet verzenden met behulp van de functie die ik heb aangegeven.

Zoals het is! Uw bestand is volledig onbruikbaar.

Vriendelijke groeten

2 likes