Als onderdeel van een project in mijn studie voer ik een compressiesimulatie uit op een eenvoudig onderdeel: een geëxtrudeerde stoeptegel.
Ik oefen een kracht van 100.000 N uit op het onderdeel van de aluminiumlegering. Ik heb het vakje aangevinkt voor grote verplaatsingen gezien de krachten die ermee gemoeid zijn.
Wanneer ik de simulatie uitvoer, retourneert SW de foutmelding: Oplosser mislukt.
Wat ik waarnam:
- Als ik slechts 50.000 N zet, loopt de simulatie (maar ik heb minstens 100.000 N nodig)
- Ik heb de automatisch geselecteerde oplosser optie aangevinkt , maar ik heb nog steeds het probleem.
Weet je waar dit aan kan komen? Denk je dat SW zijn maximale capaciteit heeft bereikt?
Solidworks heeft als zodanig geen limiet, aangezien alles is gebaseerd op de sterkte van een materiaal zonder berekeningslimiet op een normale machine.
Het is moeilijk om te antwoorden zonder het stuk te zien, omdat je zegt :
(Een simulatie van compressie op een eenvoudig onderdeel: een geëxtrudeerde stoeptegel.)
Het hangt allemaal af van de vorm, want als je het hebt over een grote verplaatsing, moet je weten wat je tot deze vooronderstelling heeft geleid, of het nu echt of verkeerd was.
Kun je je stuk posten en als het een ASM is, maak dan een compositie om te gaan.
Ik voer deze studie uit in een eerste quasi-statische benadering van het simuleren van het compressiegedrag van een auto-crashbox (profiel aan de voorkant van voertuigen dat schokabsorptie mogelijk maakt).
Dit deel is dus aan de ene kant verzonken en aan de andere kant onderhevig aan de kracht van de impact.
Zelfs als de titel merkwaardig is, is het hetzelfde crashtestprobleem als je de tijd neemt om de uitwisseling te lezen.
Met andere woorden, aangezien Solidworks-simulatie alleen werkt in het elastische veld (en nooit in het plastic veld) en geen stempelen of breuk simuleert, zult u uw doelen niet bereiken in statische elektriciteit.
Als ik het echter verkeerd heb begrepen, moet u weten dat u in ieder geval het hele onderdeelbestand met het resultaat van de simulatie moet verzenden met behulp van de functie die ik heb aangegeven.