Instellingen kunnen niet worden gedownload

Hoi allemaal

Sinds ik de laatste update heb gedaan, krijg ik elke keer dat ik de Solidworks-software start (versie 2020 SP3.0) het bericht "Kan instellingen niet downloaden [...] fout 504".

Het is onmogelijk te begrijpen waarom. Kun je me alsjeblieft helpen?

capture.png

Hallo

Het is moeilijk om te weten welke parameters dit zijn. De boodschappen van SW zijn nooit erg expliciet en bovendien worden ze voor meerdere zaken gebruikt. Alsof fout X, Y, Z, W, Q, G, K, dan een stom bericht weergeeft. Fout 504  is een standaard foutnummer wanneer er geen link wordt gemaakt (vooral in HTML).

Het ruikt alsof de installatie slecht is uitgevoerd

Vraag: zodra de fout verschijnt, is het mogelijk om SW te gebruiken.

Als je het kunt gebruiken, moet je kijken in ==> Tool ==> Add-ons ==> en alles verwijderen wat je niet gebruikt (bijvoorbeeld als je "Routing" hebt aangevinkt en je hebt dit niet in je licentie, dan zal SW tevergeefs proberen het te downloaden en je een diepzinnig bericht sturen.

Bekijk dit voordat je een reparatie uitvoert aan de installatie.

Vriendelijke groeten

1 like

Allereerst dank ik u voor uw antwoord.

Ja, Solidworks wordt nog steeds gelanceerd.

Helaas heb ik zelfs geprobeerd om alle supplementen uit te vinken, maar niets hielp.

Er wordt ook een foutmelding weergegeven wanneer ik in de "Systeemopties - >Instellingen synchroniseren" probeer "Instellingen op te slaan..." " of "Instellingen downloaden... ".

Ondanks dit alles heb ik niet de indruk dat het invloed heeft op de werking van Solidworks.

@Loulou

Laten we wachten op de suggesties die zijn gedaan in het andere onderwerp dat u hebt geopend.

Vriendelijke groeten

Hallo allemaal 

Ik heb al twee dagen hetzelfde probleem. Ik zit op SW SP5.

Heb je deze bug opgelost?

Vriendelijke groeten.

Florent.

1 like

Ik zal proberen de parametermap in Regedit te hernoemen om terug te gaan naar een standaard SW en te zien of het probleem bij het opstarten er nog steeds is (er zijn tutorials op internet, het is niet ingewikkeld, maar je moet toch voorkomen dat je er iets in doet).

Als dit niet het geval is, moet er een pad van de instellingen zijn dat niet wordt gevonden in uw huidige instellingen.

Als dat zo is, komt dit waarschijnlijk omdat er een update op uw pc is geweest die het probleem heeft veroorzaakt (Windows, Office pack, antivirus....)..

NB: SW 2020 Sp3.0 moet worden vermeden (vooral als u EPDM gebruikt). Aangezien de Sp5.0 is uit zal ik deze eerder installeren

1 like

Goedemorgen

Ik had hetzelfde probleem op SW2017 SP5, na een Windows-update.

Als het probleem bij de SW-instellingen ligt, zet u de solidworks-instellingen terug op 0.

Als Windows teruggaat naar de vorige versie.

Cdlt

1 like

U moet de naam van een registersleutel wijzigen

Ga naar regedit (start, voer regedit uit) en hernoem vervolgens:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Solidworks \ SolidWorks .... afhankelijk van de versie die u wilt resetten.

Wanneer u SW opnieuw opstart, heeft u weer de "fabrieksinstellingen"

1 like

Hallo

Van mijn kant was het probleem vanzelf verdwenen (ik zie tenminste niet wat ik heb gedaan om deze foutmelding niet meer te krijgen).

Maar onlangs, terwijl ik nog op de SP3.0-versie zat, had ik dit probleem opnieuw. Dus besloot ik om de SP5.0 update te doen. Helaas is deze foutmelding niet verdwenen. Dit is de reden waarom, zoals hierboven gezegd door @froussel, ik denk dat het probleem extern is aan Solidworks.

Dus ik probeerde het met Regedit nadat ik eerder mijn instellingen had opgeslagen. Wat mij betreft, het werkte. Ik volgde gewoon de tutorials die ik op internet vond door "regedit solidworks rename settings" te typen. Toen ik eenmaal de "fabrieksversie" had, herstelde ik mijn instellingen en verdween het probleem.

In de hoop dat het voor anderen zal werken.

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en een fijne dag.