Schaal op papier

Hallo, ik probeer de schaal van mijn blok te bepalen als ik in de lay-out ben

Laat me mezelf wat duidelijker uitleggen: ik heb een blok dat ik in pdf-formaat met een cartridge wil vrijgeven
Ik schakel over naar de lay-out, ik plaats mijn cartouche en ik verklein het frame naar de gewenste grootte, ik zoom in op mijn blok in dit frame om het deel van mijn blok dat me interesseert op dit vlak te hebben, en zodra dit allemaal is gedaan, zou ik graag de schaal van mijn blok in dit frame willen weten.

Bedankt!

Ik neem aan dat wat je noemt :
- lay-out is de papierruimte;
- Frame is een viewport of venster (doe CTRL-1 om het eigenschappenpaneel weer te geven indien nodig)

De eenvoudigste, als je in het frame bent, na het ruwweg instellen van je scherm, is om "zoom 0.5xp" te typen als je een schaal van 0.5 wilt, voor een schaal van 3 (willekeurige waarde alleen voor het voorbeeld) moet je "zoom 3xp" typen.
Verlaat het frame zonder het muiswiel aan te raken en vergrendel vervolgens de frameschaal.

Hallo

Als u op het venster klikt (het kader dat u in de presentatie hebt gemaakt), wordt de schaal rechtsonder weergegeven.

Zo niet, klik dan op de knop rechtsonder, "Personalisatie" en vink "Vensterschaal" aan.

1 like