Hallo
Soms maak ik tekeningen die blokken bevatten en soms moet ik de schaal van het blad veranderen. De aanzichten van de assemblage passen zich aan de nieuwe schaal aan, maar ik moet elk blok selecteren en de schaal wijzigen. Is er een snellere manier om dit te doen? Kunnen we de schaal van een blok gerelateerd maken aan die van het vel?
Bij voorbaat dank!
Gauthier
Hallo
Per macro is het mogelijk.
1 like
Hallo weer,
Op SW2015 krijg ik een bericht met de vraag of ik de schaal van de annotaties wil wijzigen wanneer ik de schaal van het blad verander, misschien wordt er aangegeven dat deze niet meer op uw werkstation wordt weergegeven, zie in optie/Systeemopties/Berichten/Fouten/Waarschuwingen ...
Vriendelijke groeten
capture.png
2 likes
Hallo, bedankt voor je antwoorden,
Ik heb de boodschap dat wanneer ik de schaal van het blad verander, dit daarentegen alleen invloed heeft op de annotaties en wat ik zou willen is dat het de schaal van de "blokken" verandert.
Tijdens het zoeken ontdekte ik dat door het selectiefilter voor de blokken te gebruiken en CTRL+A te doen, we alle blokken selecteren en dan kunnen we de schaal wijzigen. Deze techniek is effectief. Ik laat het onderwerp open om te zien of iemand een manier kan vinden om de schaal van de blokken direct te koppelen aan de schaal van het vel, want je kunt niet "$PRP:"SW-Scale of the sheet" typen in de schaal van de blokken tot mijn grote spijt :/
1 like