Ik werk aan het plan van een klant die ons een dwg stuurde die in meters werd beoordeeld, als de bullebak van een goede metselaar... Normaal geen zorgen, ik pas een schaalfactor toe en dat is het. Helaas, om de een of andere onbekende reden, wanneer ik op mijn basispunt klik voordat ik mijn schaalfactor invoer, wordt de opdracht gedeactiveerd... Ik heb wat onderzoek gedaan op het net, maar ik kon niets levensvatbaars vinden.
Zou een autocajian die dit probleem kent en die nog niet is begonnen (of een pauze neemt) om de vakantie water te geven, zo vriendelijk zijn om mij te helpen??
Hallo weer, bedankt voor je antwoorden en sorry voor het wachten op de keuze van een beter antwoord, we zijn volledig overbelast op kantoor in dit pre-vakantieseizoen...
@gt22, nee, het is een puur autocad-bestand, herwerkt op autocad, de afgelopen dagen heb ik Solidworks niet te veel aangeraakt... Tot mijn grote ongeluk herontdek ik de emmmmmm... AutoCAD-weddenschap ;)
@stefbeno, het was inderdaad een entiteitsprobleem dat zich op de plaats bevond waar ik klikte... Helaas zat deze tekening vol met entiteiten en moest ik een lijn maken die ver genoeg van mijn tekening verwijderd was om de schaal te veranderen.
Wat dat betreft, gelukkig nieuwjaar voor iedereen, morgen ben ik op ^^ vakantie (ja!! champagne!!)
Het is niet leuk voor de metselaars om ze pestkoppen te noemen!
Ik ken de inhoud van het plan in kwestie niet, maar in de meer dan 20 jaar dat ik werk (in de ruwbouw) heb ik nog nooit een enkel plan gezien dat in "mm" is gedimensioneerd, behalve voor bekistingsdetails, slotenmakers of voor plannen met betrekking tot secundaire beroepen.
In de overgrote meerderheid van de gevallen zijn de plannen gemarkeerd met "m" of "cm".