Ontplofte reserveonderdelen

Hallo

Ik werk momenteel voor een OEM-bedrijf dat recreatieve tuinmachines produceert voor vele merken. We worden steeds vaker geconfronteerd met een terugkerend probleem met betrekking tot onze fragmenten van reserveonderdelen.

Voorheen hadden we een geëxplodeerde "Onderdelenlijst" voor elk machinemodel, met alle kleuren van onderdelen en opties die  specifiek waren voor elke klant.

Tegenwoordig vragen steeds meer van onze klanten ons om een stuklijst die specifiek is voor hun merk, met alleen hun kleur en opties.

Ik maak mijn assemblages, mijn geëxplodeerde tekeningen en stuklijsten met solidworks. Mijn probleem is dat waar ik voorheen slechts één bestand had om te verwerken tijdens een evolutie, het me vandaag zal dwingen om evenveel stuklijstbestanden te hebben als klanten...

Dus ik richt me tot de leden, ik kan me voorstellen dat er onder jullie vast wel een paar zijn die voor een OEM-fabrikant werken. Ik zou graag willen weten hoe u uw geëxplodeerde reserveonderdelen beheert volgens uw klanten.

Bij voorbaat dank,

Hallo

Waarom maakt u geen configuratie door klanten?

Je hebt nog steeds een enkel bestand, maar met de keuze uit kleuren of opties

2 likes

Als ik je beschrijving lees, zal ik zeggen dat SolidWorks Composer (ex 3D via) je veel zou kunnen helpen.

Je zou een assemblage en meerdere Composer-composities (of zelfs maar één) kunnen hebben, en kleuren, optieweergaven, explosies, renderings kunnen beheren...

http://www.solidworks.fr/sw/products/technical-communication/solidworks-composer.htm

Het is compatibel met EPDM.

2 likes

Hallo

Ik denk dat weergavestatussen ook deze vraag kunnen beantwoorden:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_Display_States_in_Assemblies.htm

1 like

Hun kleuren: Maak een configuratie met betrekking tot de weergavestatus. Vervolgens kunt u met een enkel bestand in een MEP de gewenste configuratie (en dus de kleuren) kiezen.

Aan de andere kant begreep ik "hun opties" niet?

Fijne dag.

1 like