Hallo gemeenschap,
Heeft iemand van jullie ooit Solidworks geprobeerd op een scherm met 4K-resolutie ? Hoe ziet het eruit?
Hallo gemeenschap,
Heeft iemand van jullie ooit Solidworks geprobeerd op een scherm met 4K-resolutie ? Hoe ziet het eruit?
Hallo
Het moet het niveau van de grafische kaart volgen, maar normaal gesproken geen problemen.
Ik zou graag de weergave willen weten door de manier.
Een kleine uitleg hier: http://www.nvidia.com/object/4K-for-solidworks.html
Zie de bijgevoegde pdf
kortom, een 4K-scherm + een M4000-kaart: de must =)
Bedankt voor de link Bart! Heel interessant!
Hallo
Wat is het doel precies? Omdat ik persoonlijk niet zeker weet of het handig is om een 4k-scherm voor SolidWorks onder de 32 inch te hebben.
Allereerst heb je een zeer krachtige grafische kaart nodig, en ik weet niet zeker of je het verschil op een scherm kunt zien, tenzij je eraan vastgelijmd zit!
Je kunt dus net zo goed op zoek gaan naar een dubbel scherm, dat is veel aangenamer.
Hallo
het is waar dat 4K nuttiger zou zijn op een scherm met een diagonaal van 1,5 meter dan op een diagonaal van 66 cm.
Die van myCadDay?.....
Tactiele...; Hij liet me dromen.... =) :o
In onze vergaderruimte hebben we een diagonaal van 1,50 m, deze is ideaal voor presentaties en het weergeven van renderings .
Hallo, het is waar dat ik een Porsche-motor in mijn 4L heb, het is geweldig! (de uitgang is deze kant op? ok...) :) Nee, ik denk dat 4K niet het belangrijkste is. Je kunt met elk scherm een volledig fatsoenlijke weergave hebben, zolang de grafische kaart maar goed is.
Het hangt er immers vanaf wat je wilt doen.
Fijn weekend
G.
Zijn we hier aan het verdwalen:p
Cyrille vroeg gewoon: "Heeft iemand van jullie ooit Solidworks geprobeerd op een scherm met 4K-resolutie ? Hoe ziet het eruit? "
- Nee, ik heb het nog nooit geprobeerd
-het geeft wat ik je op de pdf heb laten zien.
Ik denk dat sommige mensen hier ze hebben en je precies kunnen vertellen hoe het eruit ziet. ;)
Fijne dag verder =)
Bedankt Bart☺ voor je tussenkomst, maar maak je geen zorgen, iedereen heeft het recht om zijn mening te geven, ook al geef ik je toe dat nog niemand de vraag heeft beantwoord... 4K-schermen mogen niet erg gebruikelijk zijn!
Theoretisch is het oplossend vermogen van het oog voldoende om het verschil tussen 27" full HD- en 4K-schermen waar te nemen (oogoplossend vermogen bij 50 cm: 0,15 mm, bij 70 cm: 0,2 mm. Full HD 27" pixelgrootte: 0,31 mm, 4k: 0,15 mm )
Het valt nog te bezien in de praktijk...
Hallo
Het is zeker dat het geweldig is, de beeldkwaliteit is ongeëvenaard. Aan de andere kant, afgezien van het plaatsen van 1 tot 2 presentaties van stukken in het jaar kan ik niet meer zeggen, ik heb er niet aan gewerkt. Maar als je de kans hebt om er een te hebben, aarzel dan niet, het kan alleen maar nuttig zijn. En vergeet niet om ons feedback te geven over je gevoelens.
Fijne dag
Je hebt ook een mooie grafische kaart nodig
Een Dream Color gekalibreerd scherm met een sonde is ook niet slecht en stelt je in staat om echte kleuren te hebben
En we zijn behoorlijk verrast door het resultaat....................
http://www8.hp.com/fr/fr/products/monitors/product-detail.html?oid=7818161
niet in mijn budget ;-(
@+ ;-)
Oh ja, zeker, de prijs is eng!
Ook niet in mijn budget! Ik ga voorkomen dat ik meer betaal voor mijn scherm dan voor mijn station :-) Gelukkig zijn er een aantal meer toegankelijke!
Ik doe niet aan informatie, dus realistische kleuren zijn niet essentieel, maar het kan een pluspunt zijn.
Wat betreft de videokaart, ik heb een quadro M4000 (waarmee je 4 schermen in 4K kunt draaien, maar zo ver komen we niet :-) dus het is oké op dit niveau.
Ik ga de aanbiedingen rondgaan en als ik een leuk product vind doe ik de test. Natuurlijk geef ik je later feedback.
Fijne dag
Hoi allemaal
Ik heb net een ZBOOK 17 G4 gekocht met een 4k-scherm (en quadro P5000) en ik ben meer dan teleurgesteld. Ik heb grote schaalproblemen met solidworks 2015 (en 2012 natuurlijk). Vooral omdat ik er 24" monitoren naast heb staan, maar dan in FHD... En overschakelen van het ene scherm naar het andere lost de weergaveproblemen niet op.
Als je ideeën hebt voor opties om te verkennen, ben ik er helemaal voor.
Cdt
Persoonlijk geef ik al een paar jaar de voorkeur aan gebruikscomfort en houd ik rekening met de grootte van de teksten.
Daarom is het volgende de grootte van het scherm / resolutie / afstand tot de ogen.
Ik heb liever niet de teksten (windows interface, solidworks interface) in "fly leg" formaat!
Met natuurlijk een pixel-matching instelling gebruik ik liever geen "vergroting" van tekstgroottes in de windows instellingen, omdat dit vaak leidt tot weergaveproblemen.
(voorbeeld: 24" in 1920 x 1200, niet meer in resolutie)
Dit blijft natuurlijk "mijn mening"
"Moge de duistere kant regeren in de melkweg... "
@M.M: Met welke versie van Windows werk je?
Als het W10 is, zoek dan niet verder.
Hoi allemaal
17" 4K ... Ja inderdaad, het kan problemen met SW veroorzaken.
Ik heb zelf een 4K-scherm, maar in 27" en zelfs als 95% van het gebruik van SW zonder problemen gebeurt met de lettertypen op max:
Er zijn nog een paar zeldzame functies die de vergrote lettergrootte niet respecteren.
Aan de andere kant is het 27" 4K-scherm een echt comfort! In A0-plan kunnen openen en alle afmetingen kunnen lezen zonder in te zoomen of te bewegen is een echte winst in ergonomie!
Slt heeft een 4K-scherm, de resolutie is er niet, ik heb kleine pictogrammen enz.. en het is een probleem voor mij omdat ik het voor een project moet gebruiken. Heeft iemand een oplossing met betrekking tot de resolutie, zodat deze zich aanpast aan mijn scherm, bij voorbaat dank
ex als ik opzij kan ik nauwelijks zien
en aan het begin zie ik niet de hele zin