Hallo Corinne
Allereerst zijn of worden deze gebogen schermen voornamelijk gebruikt door gamers (d.w.z. verstokte videogamespelers).
Het grootste nadeel van de schermen is dat ze niet erg hoog zijn, ze zijn meestal breed. Teken de afmetingen met een karton of krant en je zult het zien.
1°) Het gebrek aan hoogte is erg vervelend onder Solidworks en veel andere software, want als je kijkt naar de ruimte die bovenaan wordt ingenomen door de tabbladen, dan door de banner van je onderdeel of assemblage en onderaan zul je in ieder geval zien dat het probleem in de eerste plaats de hoogte is voor het werkcomfort.
2°) de visuele gevolgen zijn aanzienlijk (dit zijn schermen die meer vermoeien dan andere en pas op voor degenen die een bril hebben, vooral met multifocale glazen). Het probleem dat niet direct zichtbaar is, is dat wanneer uw oog horizontaal veegt, er een vervorming is wanneer het inscripties zijn zoals MEP-tekeningen of andere. Zoals eerder gezegd, zijn dit gameschermen, want voor deze mensen gebeurt alles de hele tijd in het midden van het scherm, de rest van de andere tweederde (links en rechts) wordt alleen gebruikt voor het tunneleffect (het is dit tunneleffect dat het spel "meeslepend" maakt).
Je moet het vergelijken met de voorruit van een auto, waar je zult zien dat als je je op de weg concentreert, het zijdelingse gezichtsveld afneemt. En hoe sneller het gaat, hoe nuttelozer de zijkant wordt (cf. de voorruiten van de TGV).
Een goed alternatief, ook al lijkt het raar, zijn schermen van 34" tot 38". (Opmerking: een van onze collega's op dit forum werkt de hele dag met een 14 inch, ik weet niet hoe hij het doet, maar hij is blij.
Persoonlijk heb ik twee 26'' schermen naast elkaar staan. Dit lost het probleem op van het hebben van bijvoorbeeld het huidige deel voor me en alle andere delen, tekenen, ASM op het andere scherm inclusief Excel bijvoorbeeld. Maar voor mij, die naast onderdelen ook de hele tijd aan assemblages werkt, heb ik niet genoeg ruimte met mijn twee 26-inch modellen, daarom ga ik twee schermen van 32 of 39 inch kopen.
Aan de andere kant, wees voorzichtig met deze grote schermen dat je, afhankelijk van de schermondersteuning, het zo laag mogelijk kunt zetten. De onderkant van je scherm moet minimaal 8 cm van je werkblad zijn, anders pas je op voor het coltruisyndroom.
Voor de grootte van het scherm moet worden opgemerkt dat grafisch ontwerpers de voorkeur geven aan grote schermen, maar geen van hen gebruikt gebogen schermen. We zijn grafisch ontwerpers van een bepaald soort als je goed kijkt.
Bijgevoegd vindt u een inch/cm conversietabel voor de grootte van de schermen (de diagonaal wordt altijd uitgedrukt in inches)
dimension_ecans_ordi__en_pouces.jpg