Userform-waarden schrijven in een onderdeelfamilie

Hoi allemaal

Ik ga een macro maken met verschillende gebruikersformulieren waarmee je een artikel kunt kiezen om te openen of om een nieuw artikel te maken. Ik wil de waarden die ik in de UserForms heb ingevoerd, in de Excel-cellen van mijn kamerfamilie schrijven. Ik had graag willen weten hoe ik verder moest, want het lijkt erop dat er al mensen over praten zoals:A. Leblanc.

Bedankt voor je hulp

2 likes

Hallo 

Download de macro die ik voor a.leblanc heb gemaakt, Als mijn geheugen me goed dient, heb ik gereageerd op de code.

Om de gegevens uit een formulier op te halen, moet u de besturingselementen doorlopen die u eraan toevoegt.

Als je een tekstvak plaatst, gebruik dan denaamvanmijntekstvak.tekst of waarde, ik heb de pc niet voor mijn ogen:)

6 likes

Voorlopig ben ik benieuwd hoe ik het in de familie van onderdelen kan invoegen:)

2 likes

Hallo

Ter informatie, hier is het bericht:

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/lier-famille-de-pi%C3%A8ce-et-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-de-mep

Nogmaals dank aan industrialcadservices.

5 likes

Goedenavond

Ik nam even de tijd om deze macro te doen.

De code is becommentarieerd en vrij eenvoudig.

Gebruik: 

Open het onderdeel in Solidworks dat in de zip-map staat

Start de macro

Kies wat je wilt doen

Met het eerste deel van de macro kunt u een bestaande configuratie kiezen door deze in een combobox te selecteren en in SW weer te geven

Het tweede deel stelt u in staat om een configuratie te maken door velden in het formulier in te vullen. Door op "Mijn nieuwe configuratie maken" te klikken, opent de code de familie van onderdelen en schrijft de waarden er rechtstreeks naartoe. U zult terloops het gebruik van CDbl() zien waarmee u een snaar naar een dubbele kunt converteren.

Om de code te zien, klikt u met de rechtermuisknop op de UserForm1 in het projectvenster en selecteert u "Code"

Ik hoop dat deze code je inspireert:)

macro_interop_famille_de_pieces_et_excel.zip
3 likes

Hallo industrialcadservices !

Je bent echt een expert in macro, want je hebt me net een aantal zeer goede ideeën gegeven en je code is heel duidelijk ! +1000 voor deze.

Nogmaals bedankt, ik hou jullie op de hoogte voor mijn laatste macro:)

1 like