Directe bewerking: diameter wijzigen/cilindrisch vlak verplaatsen

Hallo

Ik wil graag een diameter wijzigen/een cilindrisch vlak verplaatsen op dezelfde manier als de functie "Gezicht verplaatsen". Mijn doel zou daarom niet zijn om een nieuwe functie "Geëxtrudeerd materiaal verwijderen" te creëren om dezelfde referentie te behouden.

Hebben jullie een oplossing voor mij?

Ik kijk ernaar uit je te lezen,

Vriendelijke groeten.

Hallo

Niet erg duidelijk de vraag. Wilt u meerdere configuraties voor een gat hebben terwijl u een functie zoals het verplaatsen van het slagvlak gebruikt? 

Zo ja, waarom gebruik je dan niet de functie voor het verplaatsen van gezichten?

2 likes

@soring, allereerst bedankt voor je feedback. Voor de context: ik heb een kamer met veel functies en een groot risico om veel dingen kapot te maken door een functie van de boom te bewerken. En in het midden van dit deel is er duidelijk een soort zeer groot gat, cilindrische vorm waarvan ik de diameter zou willen veranderen op de manier van een "Beweeg vlak" -functie, om de referentie van dit gezicht te behouden en dus om de link met andere referenties niet te verbreken.

Domme vraag, maar deze uitsparing is waarschijnlijk gekoppeld aan een dimensie, waarom zou je deze niet gewoon wijzigen

4 likes

Hallo @Rebière.S 

De vraag is? Is de diameter in kwestie van een enkele schets voor hem of opgenomen in een schets met andere functies?

Kunt u ons een screenshot maken van het deel van het onderdeel met deze diameter en ook een kopie van de creatieboom met de schets die deze diameter bevat.

Ik ben het met @soring eens in de moeilijkheid om je PB te begrijpen.

Vriendelijke groeten

Hallo

Als ik het goed begrijp, zou je, om het (misschien) dezelfde resultaat te krijgen, 2 concentrische cirkels (donut) uit de vorige schets kunnen extruderen in plaats van een enkele cirkel te extruderen en dan verder te gaan met een kleinere.

1 like

@Sylk, als ik me niet vergis, zou ik de verwijzing naar deze kant verliezen als ik dat deed...

Ik begrijp het beter. U wilt proberen wijzigingen aan het einde van de boom aan te brengen, zodat u geen invloed heeft op andere objecten die afhankelijk zijn van dit gat.

Dus daar is de directe aanpassing (te) voor gemaakt. In het menu van deze face shift-functie bevindt zich een submenu waarmee u kunt kiezen tussen face shift, translation of function rotation. De waarde van deze verplaatsing is configureerbaar, lijkt mij.

2 likes

Nee. Of liever ja, maar het is voldoende om in plaats daarvan deze als referentie aan te wijzen.

Ten slotte, als u meer details en afbeeldingen zou geven van wat u wilt doen, zou iedereen het duidelijker zien en u relevantere antwoorden kunnen geven.

2 likes

@Zozo_mp Omprivacyredenen kan ik helaas niets delen.

@soring ja, je ziet waar ik heen ga met dit.

Ik heb het echter geprobeerd met directe bewerking en er lijken geen functies of instellingen te zijn waarmee ik mijn doelen kan bereiken. En dat was impliciet mijn eerste vraag: is er een manier om het anders te doen?

Ja, directe editie onder SW is zeer beperkt. Alleen "gezicht verplaatsen" en "gezicht verwijderen" zijn nuttig voor u. Dit zijn de twee die bestaande functies wijzigen zonder ze vooraf te hoeven herkennen. Met andere woorden, als je een stap importeert, kun je deze direct wijzigen met deze twee functies binnen bepaalde grenzen (dat is al niet slecht).

Bijvoorbeeld, "verplaats het gezicht" en vink vervolgens "offset" aan om de diameter van uw gat te vergroten. Door "translater" aan te vinken, wordt het ergens anders in xyz geplaatst. Met "gezicht verwijderen" + "verwijderen en vullen... " Je kunt de piercing verwijderen". Door te spelen met deze twee functies plus combinaties, kun je meerdere versies van dezelfde ruimte maken zonder de boomstructuur aan te raken. 

Dat is alles wat ik weet over directe bewerking. Misschien is het op de recente SW-versies rijker.

3 likes