Ik heb een pomp + motor op een metalen frame geschroefd (ik kan om privacyredenen geen afbeelding plaatsen).
Dit chassis wordt zelf met 12 schroeven in de grond geschroefd. Mijn doel is om de krachten ter hoogte van deze 12 schroeven te bepalen. (spanningstorsoren worden op de pomp aangebracht)
Ik heb toen verschillende modellen getest, maar ze geven allemaal verschillende resultaten (heel verschillend zelfs):
- Bevestiging van de cilindrische vlakken van de 12 schroefgaten MET virtuele muur met de vloer
- Bevestiging van de cilindrische vlakken van de 12 schroefgaten ZONDER een virtuele muur met de vloer
- "Remote loading" waarbij ik de 6ddl in het midden van de 12 schroefgaten blokkeer
- Connectoren, ankerbouten + muur dan herstel ik de kracht in de connector
- Diameter, koppel, ringdiameter hebben allemaal een impact (vrij sterk zelfs)
Welk model is volgens u het meest geschikt?
Hallo
Naar mijn mening is de schoonste manier om ankerbouten te maken tussen je chassis en de grond.
U past externe belasting toe op de bevestigingsgaten van de pomp op uw chassis (stijf of flexibel, maar dit zou niet veel moeten veranderen aan het resultaat op de 12 bevestigingspunten als u een beetje afstand heeft tussen de pomp en de punten).
U zou een correct resultaat moeten krijgen (wat ervan uitgaat dat de 12 bouten allemaal goed zijn bevestigd zoals ze zouden moeten zijn en op dezelfde manier, wat onmogelijk is omdat ultra hyperstatisch: in werkelijkheid zullen slechts een paar voeten in contact zijn voordat ze worden vastgedraaid (tenzij al uw voeten uiteindelijk zijn bewerkt)).
Hallo @froussel,
Ja, het lijkt mij ook voor mij de beste methode.
Het probleem is dat ik de kenmerken van de schroef (diameter en koppel) niet ken en dat deze 2 parameters veel invloed hebben op de axiale kracht die ik herstel. Is het nodig om een koppel of een spanning te plaatsen?
Ja, anders stijgt het op en divergeert het...
Je kunt in ieder geval een iets hogere inspanning leveren dan die in dezelfde richting op je pomp.
Anders is de kans groot dat het ter plaatse 8.8 mini wordt (tegenwoordig moeilijk slechter te vinden, tenzij je er specifiek naar zoekt).
Logischerwijs zou de diameter net onder die van je gat moeten liggen.