Formuliergestuurd routeringselement

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een routeringselement, maar met een bijzonderheid is dat de verbindingsdiameters moeten worden gecontroleerd door een formulier.
Ik weet niet of iemand dit ooit heeft geprobeerd
Mijn deel is een conusreductie in gebogen plaatwerk, en aangezien het een niet-standaard reductie is, zou ik graag willen dat het zich aan beide zijden van deze reductie kan aanpassen aan elke diameter

Ik wacht op je antwoord

Bij voorbaat dank

1 like

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met vormgedreven?

We kunnen een routingonderdeel maken dat wordt aangedreven door een familie van onderdelen. Zou er een formulier nodig zijn om toevoegingen te doen in deze Excel-tabel?

Als dat het is, is het naar mijn mening speelbaar.

Routering met een deelfamilie is mogelijk. Behalve als dat is wat het goed is, ben ik niet zeker van het nut van een formulier, ik kan net zo goed de onderdeelfamilie bewerken en een regel toevoegen met de aangepaste afmetingen.

2 likes

In feite wil ik de familie van onderdelen vermijden omdat er te veel mogelijke configuraties zijn
Ik geef er de voorkeur aan om mijn parameters on-the-fly in te vullen met behulp van een formulier waar ik alle bewerkbare afmetingen van mijn onderdeel vind

Routing met een familie van onderdelen is voor mij geen probleem, ik heb er al een paar gedaan, maar hier was ik op zoek naar zonder

Ik weet niet zeker of ik de interesse begrijp, of het nu een vorm of een familie van onderdelen is, het aantal configuraties zal hetzelfde zijn, toch?

1 like

In theorie is, afhankelijk van de doorsneden, de lengte van de kegelsnede niet hetzelfde

Ik heb het met je over hydaulic, of aeraulisch natuurlijk

welk geluid uw secties onder andere betroffen

@+

Dus ik wil niet de familie van stukken schrijven omdat er te veel mogelijkheden zouden zijn
daar laat ik de keuze aan de gebruiker over om de waarde te plaatsen die hij wil, dus het dekt alle mogelijke mogelijkheden
met een formulier Ik heb geen kamer familie

Ja inderdaad, de lengte van de reductie varieert afhankelijk van de verandering in diameter
Hoe groter het verschil in diameter, hoe langer de lengte van de reductie

@gt22 aan de andere kant begrijp ik niet echt wat je bedoelt met sectie? als het de diameters van de pijpen zijn, kan het elke diameter zijn, daarom zou ik liever niet de familie van onderdelen hoeven te schrijven

Het probleem zit hem namelijk op het niveau van de aansluitpunten
Omdat ik geen deelfamilie heb, heb ik een probleem met inconsistentie tussen het aansluitpunt van mijn leidingen en dat van mijn taps toelopende reductie, maar ik denk dat ik een oplossing heb gevonden door deze parameter toe te voegen aan mijn aangepaste eigenschappenformulier
De gebruiker zal het handmatig invoeren, het is niet erg zolang het werkt
Ik heb het nog niet getest, ik kom terug om je op de hoogte te houden of het werkt of niet

Bijgevoegd is een screenshot van Solidworks
aan de rechterkant, rood omcirkeld, noem ik de ;) vorm

formulaire.png

Hallo Francis!

Wat je wilt doen is perfect haalbaar en supergemakkelijk!

Aangezien u SolidWorks gebruikt, is de tool die u nodig heeft al beschikbaar, u hoeft deze alleen maar te activeren.

De tool in kwestie heet DriveWorksXpress en is de gratis versie van de DriveWorks-productlijn.

Het principe is als volgt:

1. U legt de afmetingen en functies vast die u wilt beheren (afmetingen wijzigen, verwijderen, verwijderen ongedaan maken enz. enz.)
  2. U ontwerpt een formulier met behulp van verschillende besturingselementen (selectievakjes, tekstvakken, enz.)
  3. Je koppelt je stuk aan je vorm door regels te schrijven.
  4. Vervolgens genereer je zoveel munten als je wilt met je formulier.

http://www.driveworks.co.uk/products/driveworksxpress/?gclid=CjwKEAjwmf6-BRDi9fSN7Ijt1wUSJAASawcjCx-rOB-d8_MXDshdgD88ImTansrR37Xg1oxP5qekWxoC2bPw_wcB

Als u meer vragen heeft, aarzel dan niet om ze aan mij te stellen, anders kan uw SolidWorks-reseller u normaal gesproken ook informeren en u kennis laten maken met de DriveWorks-technologie.

Welnu, ik slaagde erin eruit te komen en corrigeerde de fout die ik had door in mijn formulier, zoals ik in mijn vorige antwoord had ingevoerd, de diameter van de verbindingspunten toe te voegen.

De gebruiker zal deze waarde handmatig moeten invoeren, het is niet buitengewoon maar het werkt

Bedankt allemaal dat jullie de tijd hebben genomen om mij te antwoorden

Het was noodzakelijk om aan het formulier de controle van de diameters van de verbindingspunten toe te voegen