Ik ben een BST CRSA-leraar, en als je een ontwerp maakt onder een pc en je plaatst Toolbox-elementen (schroeven, lagers, sleutels,...) en je opent het ontwerp vanaf een andere pc, dan wordt de configuratie van de schroeven alles (enorme schroeven...). Ik heb zelfs geprobeerd de schroeven een andere naam te geven en ze op te slaan in een schroevenmap die bij het ontwerp hoort, en wanneer je het CAD-bestand opnieuw opent, gaat het terug om te zoeken naar de schroeven in Toolbox, waarbij de namen die we aan de schroeven hadden gegeven verloren en de schroeven enorm worden. Ik begrijp niet waar het vandaan komt en wat er kan worden gedaan om deze Pb op te lossen.
Als de pc's in een netwerk zijn opgenomen, zou het beter zijn als alle pc's naar dezelfde instellingenbestanden verwijzen in tools > opties > bestandslocatie en toolbox. Er is dus weinig kans dat het probleem zich opnieuw zal voordoen.
Het probleem is simpel: elke pc heeft zijn eigen gereedschapskist.
Wanneer u een toolbox-component in een assembly op een computer plaatst, wordt automatisch de configuratie van de component gemaakt, als u de assembly vanaf een andere computer opent, zal deze proberen het onderdeel van die computer op te halen en niet van de eerste, de grootte bestaat niet, Solidworks zal de standaard kiezen.
De oplossing is om een gemeenschappelijke toolbox te hebben, hiervoor hoef je alleen maar de solidworks-gegevensmap van een van de stations te kopiëren/plakken en deze te plakken op een netwerklocatie die toegankelijk is voor alle werkstations, dan hoef je alleen maar alle toolboxen naar dezelfde plaats te wijzen door naar tools te gaan, optie, hulp bij het boren/gereedschapskist.
Dit is inderdaad een van de grote tekortkomingen van ToolBox, het zal zoeken naar de standaardonderdelen in een map op het eerste werkstation in kwestie (in het algemeen C:/SolidWorks Data).