Jestem nauczycielem BST CRSA i kiedy robisz projekt pod komputerem i umieszczasz elementy Toolboxa (, łożyska, klucze,...) i otwierasz projekt z innego komputera, konfiguracja staje się dowolna (ogromne...). Próbowałem nawet zmienić nazwy i przechowywać je w folderze powiązanym z projektem, a kiedy ponownie otwierasz plik CAD, wraca on do szukania w Toolbox, tracąc nazwy, które nadaliśmy, a stają się ogromne. Nie rozumiem skąd to się bierze i co można zrobić, aby naprawić ten Pb.
Jeśli komputery są połączone w sieć, lepiej byłoby, gdyby wszystkie komputery wskazywały te same pliki ustawień w narzędziach > opcjach > lokalizacji pliku i przybornika. W związku z tym istnieje niewielka szansa, że problem się powtórzy.
Problem jest prosty: każdy komputer ma swój własny zestaw narzędzi.
Po wstawieniu komponentu Toolbox do złożenia na komputerze, automatycznie tworzona jest konfiguracja komponentu, jeśli otworzysz złożenie z innego komputera, spróbuje pobrać część z tego komputera, a nie z pierwszego, rozmiar nie istnieje, Solidworks wybierze domyślny.
Rozwiązaniem jest posiadanie wspólnego zestawu narzędzi, w tym celu wystarczy skopiować/wkleić folder danych solidworks jednej ze stacji i wkleić go do lokalizacji sieciowej dostępnej dla wszystkich stacji roboczych, a następnie wszystko, co musisz zrobić, to skierować wszystkie przyborniki w to samo miejsce, przechodząc do narzędzi, opcja, wspomagająca wiercenie / skrzynkę narzędziową.
Rzeczywiście, jest to jedna z największych wad ToolBoxa, będzie on szukał standardowych części w folderze na pierwszej stacji roboczej, o której mowa (ogólnie C:/SolidWorks Data).
Ale jeśli foldery (zwłaszcza ich zawartość) nie są identyczne na różnych stacjach roboczych, wstawi domyślne elementy, które znajdzie (na przykład ogromną).