Over het algemeen hangt het meer af van hoe u de STAP opent: Als u dubbelklikt of het bestand sleept om het te openen vanuit de verkenner, zal Solidworks de locatie van het bestand niet vinden en u de laatst gebruikte map aanbieden. Als je het opent vanuit Solidworks, dan is de locatie van het bestand bekend en zou het record je de juiste map moeten bieden...
Dat gezegd hebbende, ik zit op de 2022-versie, zou dat in 2024 zijn veranderd?
@a_eriaud : Bedankt voor de aanvullende informatie. De vraag die we niet hebben gesteld is: Welk besturingssysteem. Ik gebruik Windows 10 en mijn Solidworks-gegevens staan op een externe server.
Hallo en hartelijk dank voor uw antwoorden. Wat betreft de opening van Solidworks, het werkt, maar het is minder handig dan door de verkenner gaan.
Van mijn kant, sinds de overgang naar SW 2024:
slepen en neerzetten vanuit Windows Verkenner: SW behoudt de laatste map vanuit Windows Verkenner, rechtsklikken-openen met SW: SW behoudt de laatste map van SW, file-open: SW kent de originele map dubbelklik: SW behoudt de laatste map
Wat betreft het besturingssysteem, ik gebruik Windows 11, SW is lokaal geïnstalleerd en mijn bestanden staan op een server. Maar alles was hetzelfde toen ik SW 2022 gebruikte en ik had geen problemen.