Locatie van XML-bestanden

Met de Axemble SmartProperties kunt u de locatie van XML beheren op basis van het type onderdeel (onderdeel, assemblage, enz.)

Is het mogelijk om een macro te maken die een eigenschap uit het SW-bestand (van de PorpertyManager) leest en doorverwijst naar een speciale SmartProperties (XML) op basis van de waarde van deze eigenschap?

Deze macro zou direct met de SmartProperties worden gestart.

capture.png

Om dit te doen, hebt u een macro nodig die een SmartProperties-configuratiebestand wijzigt, en het lijkt ingewikkeld !

Het is mogelijk om regels toe te voegen aan een tekstbestand met VBA, maar niet om de regels van het bestand te wijzigen...

Dus op mijn foto heb ik voor alle typen hetzelfde pad gezet (naar de Smart N°1 die de macro start)

Is het het feit van het starten van een XML Smart vanuit de macro dat ingewikkeld is?

Hoeveel XML-bestanden zouden er zijn? Weinig?

Omdat u in dit geval zoveel instellingenbestanden kunt maken als u wilt, en de bestaande kunt overschrijven door degene die u wilt te hernoemen op basis van uw eigenschap met deze instructie:

Mijn. Computer.FileSystem.RenameFile("C:\Test.txt""SecondTest.txt")

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/5w05844e.aspx

Nee, ik ga er maximaal 5-6 hebben

Ik zal naar je info kijken. Bedankt

1 like

Wilt u de weergave van SmartProperties wijzigen op basis van het bestandstype of iets anders?

Je zegt: "Ik zet hetzelfde pad voor alle typen (naar de Smart N°1 die de macro start)"

Wat bedoel je met "Ik zet hetzelfde pad voor alle typen" => dit is niet het geval op je screenshot!

Hoe noem je de slimme N°1?

Wat bedoel je met "het uitvoeren van een XML Smart"?

Mijn tweede antwoord geeft meer details over een mogelijke oplossing.

In principe vul ik (via sjablonen) een "TypeDeTemplate" eigenschap in op de 3D-bestanden.

Daarna, door op de SmartProperties te klikken, wil ik dat de XML wordt gestart die overeenkomt met de eigenschap.

Als gevolg hiervan maakt het een slimme gewijd aan de grootte (en niet langer aan het type kamer zoals nu het geval is...)

Om deze "berekening" te starten, dacht ik eraan om een eerste gemeenschappelijke Smart (Smart N°1) door te nemen die begint met het starten van de macro. Dan wordt het omgeleid...

Is het duidelijker?

Ja, dus je kunt proberen het XML-bestand te hernoemen en te overschrijven zoals ik heb voorgesteld.

Ik begrijp het principe van uw oplossing niet

Ik maak een macro die het pad van de XML van de foto's verandert?

Hallo

Daar heb je geen macro voor nodig.

Maak een smartproperties in het onderdeelsjabloon met een enkele eigenschap van het type "XML-link naar ander xml-bestand" en maak vervolgens een txt-bestand met alle andere xml.

@+

smartproperties.jpg
3 likes

Coyotte, is het mogelijk om de instelling automatisch te wijzigen volgens een aangepaste eigenschap?

@Coyote: Momenteel wordt de keuze met de hand gemaakt via deze drop-down lijst (.txt)

"Coyote, is het mogelijk om de instelling automatisch te wijzigen op basis van een aangepaste eigenschap?"

Ik stel je dezelfde vraag, Coyote. Als de instelling kan veranderen op basis van een eigenschap (of een sjabloon), is dat geweldig. Maar hoe doe je dat?

Bedankt

En met het gebruik van de "Voorwaardelijke" tool is er geen manier om direct een andere XML te starten (zonder de noodzaak om te valideren)?

Hallo

Ik begrijp de vraag niet, ik denk duidelijk.

Wanneer ik mijn SmartProperties in een artikelbestand start, krijg ik toegang tot een enkele eigenschap (die van mijn screenshot) waarmee ik een vervolgkeuzelijst heb om het type onderdeel te kiezen (gekocht, vervaardigd, blad, ....) dat verwijst naar een txt waarin mijn typen zijn gekoppeld aan een xml-pad.

Dus ik open mijn smartproperties, ik kies het type kamer uit mijn lijst, en daar kom ik nog een slimme xml tegen om mijn eigenschappen in te vullen.

Het enige minpunt hiervan wanneer ik mijn smartproperties opnieuw opstart, is dat ik opnieuw moet klikken in mijn vervolgkeuzelijst.

@+

1 like

Heel simpel...

Hiermee kunt u een speciale SmartProperties starten op basis van de waarde van de eigenschap "TypePiece"

macro_choix_xml_via_propriete.txt