In SW-montage: hoe te verbinden door een rechte metalen kabel die twee stukken tegen elkaar helt en die niet in hetzelfde vlak liggen

Hallo 

Ik heb twee stukken in verschillende vlakken (bijv. een schijf en een metalen steun met een gat voor de kabeldoorvoer) die in assemblage zijn van onderdelen die ik graag zou willen verbinden  door een rechte schuine metalen kabel. Ik heb het geprobeerd door dit te schematiseren met een 3D-schetslijn   die de twee delen met elkaar verbindt en vervolgens extrudeert, het werkt niet , er gebeurt niets. Vervolgens, door een nieuw onderdeel in de montage te gebruiken en ook met het maken van een hellend vlak met behulp van de vlakken van de twee delen in kwestie, kreeg ik een soort buis die de twee stukken met elkaar verbindt, maar ik kan het niet goed beperken en bovendien stuit het gecreëerde vlak op referentieproblemen.

Eigenlijk wil ik een kabel trekken met een soort knoop aan het uiteinde die in een gat wordt gestoken en dan verbind ik deze kabel met het andere stuk. 

Als iemand me kan helpen, is dat echt waarderen

Ik ben in SW 2016.

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo

Het wordt voor iedereen gemakkelijker met afbeeldingen. De uitleg is niet gemakkelijk te volgen.

2 likes

eigenlijk probeer je een 3D-schets te extruderen? Het zal ingewikkeld zijn. 

Misschien een scan.

Zit de kabel strak? Dus?

1 like

Hallo @AVATAR100,

Aangezien het een assemblage is, lijkt uw tweede voorstel het meest geschikt: maak een "Kabel"-onderdeel door extrusie en/of omwenteling volgens de sectie en uiteinden, plaats het in het samenstel en beperk de positie ervan ten opzichte van de andere twee elementen (schijf en ondersteuning).
Ofwel door geconjugeerde vormen op de kabel en de twee delen (sferische overspanningen) te definiëren met een coaxialiteitsbeperking, of eenvoudiger door schetspunten te gebruiken met een toevalsbeperking.

Aangezien ik geen versie uit 2016 heb, kan ik je alleen afbeeldingen aanbieden van deze prachtige hangende plaat...

Heb een goed einde van de dag.

cable0.png

Hallo

Allereerst bedankt voor je hulp

Inderdaad, ik vergat je een afbeelding te sturen. Het beeld dat ik heb weten te maken is helaas niet al te duidelijk, maar het geeft je in ieder geval een idee, hoop ik, van wat ik wil doen.

Bedankt

capture1.jpg