Allereerst dank u voor uw aandacht voor mijn bericht; Inderdaad, ik leer als student hoe ik SolidWorks moet gebruiken.
Wat ik wil doen is heel eenvoudig, maar ik kan deze kleine ribben niet maken, haal de hoeken van de behuizing weg.
- Ik heb een vierkante kast gemaakt
- Ik heb toen de filet gebruikt om de "ronde" hoeken te krijgen
- Ik heb de shell-functie gebruikt om het uit te graven
Tot dusverre goed.
Hoezeer ik ook heb geprobeerd om mogelijk materiaal te verwijderen, ik kan dit resultaat niet krijgen. De scanfunctie werkt, maar ik sta mezelf niet toe om de filet in de ribben te hebben. Ik heb op alle tutorials gezocht, maar kon het niet vinden.
Ik weet dat het heel basic is, maar ik ben net begonnen! Nogmaals bedankt aan iedereen.
Met de fileerfunctie kan ik een afgeronde filet rond de behuizing maken, maar ik kan niet de kleine "ribben" maken die over de hele lengte worden vermenigvuldigd
Je moet een vlak maken op de afstand van je 1e rib, dan een schets maken van de vorm van de rib en materiaal verwijderen. Gebruik dan de leave-functie om de afronding te maken en vervolgens de herhaalfunctie.
Ik heb een plan gemaakt dat samenvalt met de voorkant van mijn kastrand en een schets; Ik verwijder materiaal en daardoor kom ik uit bij het begin van een rib; aan de andere kant zou ik het graag op natuurlijke wijze willen kunnen verlengen op het blad dat al uit de doos is gemaakt... En ook nog eens bovenop.
kortom, met een rib in een enkele schets als het even kan
Aan de andere kant, nu ga ik verder met de romp, het werkt in de romp naar buiten; maar ik zou graag niet willen dat de ribben erin zitten, ik zou graag willen dat de binnenkant van de behuizing zonder het detail van de ribben is