Automatische verwijdering van materiaal

Hallo

Ik maak structuren in geplooide plaatwerkprofielen

Ik zie niet in hoe ik een uitsnede van de gele vorm kan maken in een deel dat in contact zou komen met het rode oppervlak. Een soort automatisch gat, het ideaal zou zijn dat het zich aanpast aan de dikte van het onderdeel, maar hey...

Dit in een assemblage, d.w.z. het pen-en-gatgereedschap van SW werkt niet.

Ik dacht aan een bibliotheekfunctie, maar hoe pas ik deze functie toe op het groene vlak, dat in dikte kan veranderen? Ik kan ervoor zorgen dat de lengte van de pen wordt vastgezet, de breedte ook, maar de dikte is afhankelijk van het gebruikte plaatwerk....

Ik ben droog, vooral omdat ik niet vaak bibliotheekfuncties oefen.

Dank u voor uw verlichting

A+

Hubert

capture.png

Hallo

U moet een familie van onderdelen doorlopen die zouden worden bestuurd door een Excel-tabel. Execel maakt eenvoudige updates en consistentiecontroles mogelijk door regels die zijn opgenomen in formules die specifiek zijn voor uw bedrijf

U kunt dus de lengte, breedte van het insteekgat hebben dat u wilt en ook de spoed tussen elk gat zonder beperking van de lengte, aangezien u profielen maakt.

https://www.youtube.com/watch?v=aGZTv99R4hE

en hier om de configuratie-uitgever correct te gebruiken

Hallo

Ik denk dat het doel is om een automatische verwijdering van materiaal volgens de pen te hebben wanneer je het onderdeel in een assemblage plaatst???

Hallo

Als u toegang heeft tot deze functie "Penon en gat", betekent dit dat u zich in SW 2018 moet bevinden en dat deze functie ook geldig is in een montage...

Fijn lang weekend ;-)

3 likes

Zie onder andere deze tutorial

http://www.lynkoa.com/contenu/fonction-biblioth%C3%A8que-dans-solidworks-0

@+ ;-)

Zozo-mp

Te veel verschillende cases voor een spreadsheet, we doen alleen maatwerk en de application cases zijn echt gevarieerd en moeilijk te beheren in een familie van onderdelen.

AC Cobra 427, precies jij begreep alles!! Het zal me behoeden voor het maken van tientallen gaten voor elk frame dat ik maak. Zodra de functie op mijn pen is toegepast, hop een verwijdering van materiaal naar elk onderdeel dat ik ervoor zet. Het kan een ander profiel zijn, een eenvoudig plaatwerk, een onderdeel van een subassemblage enz...

Antho, OK dat is wat de hulp zegt, maar in een ASM kan ik het commando niet vinden, zelfs niet bij het zoeken via het "zoek" veld rechtsboven.

Hoe dan ook, mijn bericht moet in mijn onderdeelbestand zitten, aangezien ik het profiel moet uitvouwen om het met een laser te snijden.....

Ik heb materiaal in de assemblage verwijderd, maar je kunt er geen bibliotheekfunctie van maken.......

Ik loop vast

een+

Ja, ook gezien

Maar werkt niet in mijn geval, ik probeer op mijn onderdeelbestand een functie toe te passen die door een ander onderdeel wordt weggesneden.... afwezig wanneer ik mijn functie aanmaak.

Maar verder, inderdaad in een kamer met meerdere carrosserieën, werkt het perfect

Als het onmogelijk blijkt te zijn :-(

en waarom je zegt dat het niet werkt zou ik graag willen + uitleg alstublieft

@+

Nou, omdat ik materiaal wil verwijderen uit een ander stuk dan het stuk dat als referentie dient voor mijn functie.

Wanneer ik mijn functie aanmaak en opsla in de bibliotheek, werkt het, maar wanneer ik het wil toepassen op een pen van een onderdeel in een assembly, krijg ik een foutmelding (zie bijgevoegde screenshot)

Of ik doe het verkeerd.... :-)

capture2.png

ja na controle

de enige walkthrough die ik heb gevonden

Zie bijgevoegde afbeelding

Het is geen zelfverdriet ;-(

@+ ;-)

u_tenon.sldprt

SW 2017 vergadering

@+ ;-)

assemblage_piece_tenon_avec_decoupe.sldasm

Cool, bedankt

Maar de 2.sldprt ontbreken. naar laden

een+

oupsss no c ok dank je wel

1 like

Je hebt er maar 1 omdat het dezelfde kamer is ;-)

Hetzelfde geldt voor de identieke 3-delige assemblage

waarvan er één loodrecht staat ;-) voor de lol

@+ ;-)

assemblage_tenon_sur_plusieurs_pieces.sldasm
2 likes

Goedenavond

Ik zal proberen hier antwoord op te geven, want Huber zegt

Zodra de functie op mijn pen is toegepast, hop een verwijdering van materiaal naar elk onderdeel dat ik ervoor zet.

In de oplossing voorgesteld door gt22 (sorry vriend) blijft de functie in de assemblage, maar niet in het onderdeelbestand omdat

Huber zegt  Hoe dan ook, mijn bericht moet in mijn onderdeelbestand zitten, aangezien ik het profiel moet uitvouwen om het met een laser te snijden.....

Dit is mogelijk door een editie van de nopn munt gepiercet te maken maar al in elkaar gezet.

Als u eenmaal aan het bewerken bent, maakt u een schets met behulp van de functie "entiteiten converteren" om uw schetsen te maken en verwijdert u vervolgens materiaal uit de resulterende schets.

Wanneer u de bewerking verlaat en de ASM opslaat, zijn alle wijzigingen in uw kamer zoals u dat wilt. Klaar om af te vlakken en te lasersnijden

Het kostte me 3 minuten om het te doen en vooral geen fouten.

EDIT: Damned is hetzelfde idee als @gt22 en @ G. in het onderwerp

@ gt22  STP maakt een "pack and go" voor uw ASM, anders kunnen we niet openen omdat het op zoek is naar de onderdelen.

tenon_mortaise_semi_auto_explication.jpg

Dus bedankt voor je hulp

Het is inderdaad een oplossing, ook al gaat het niet vanzelf

A+ 

@ Zozo

Wijzigt de vorige antwoorden niet, het verstoort het lezen van de thread

@+ ;-)

1 like

Ok  gt22 ik zou het meer doen:-)        NOooooonnn niet met het hoofd bonken:-)

2 likes