Materiaalafname met een vooraf gedefinieerde vorm in SW

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar dezelfde materiaalverwijdering met een enigszins gecompliceerde vorm (en dus veel tijd kostend), op verschillende onderdelen met zeer verschillende vormen (om veel tijd te besparen en het risico op fouten te beperken), en dit op SolidWorks 2017.

Het kan worden vergeleken met ponsen, maar niet noodzakelijkerwijs op een stuk plaatwerk.

Mijn vraag is, kunnen we een vorm maken en deze vervolgens importeren om een materiaalverwijdering uit te voeren? (en zo ja, hoe :p?)

Ik zocht naar vormgereedschappen, slimme componenten, profielimport (dit laatste geeft een resultaat, maar de geïmporteerde vorm wordt alleen op de oorsprong van het onderdeel geplaatst, ik kon geen manier vinden om het te verplaatsen) zonder te vinden wat ik zocht.

Heb je nog tips om me te geven (als ik tenminste wist welke tool ik moest gebruiken, kon ik dan zelf kijken hoe ik het moest gebruiken).

Bedankt!

Jongste kind

Hallo

Heb je geprobeerd een blok aan te maken?

Hallo

Met een bibliotheekfunctie?

http://help.solidworks.com/2017/french/solidworks/sldworks/c_library_features.htm

1 like

Je hebt verschillende walkthroughs

via slimme componenten

Je moet een proefstuk maken nadat je hebt geselecteerd wat je wilt houden

via Booleaanse bewerking

@+

Hallo

waarom maak je geen blok van je schets; En als en wanneer je het nodig hebt, plaats je het in je schets voor materiaalverwijdering.

2 likes

Hallo

Ik testte eerst het maken van een blok (iets wat ik nog nooit eerder had gebruikt), en blijkbaar zou het aan mijn behoeften voldoen.

De andere functies (bilbio en smart component) werken misschien, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Een vraag over blokbestanden, zijn er verbanden tussen het originele blokbestand en de geïmporteerde blokken? Als ik het een of het ander wijzig, volgen de wijzigingen dan? (Ik wens het niet, en na een paar tests ziet het er niet zo uit).

Bedankt

1 like

Hallo

Nee, wijzigingen die in een schets aan een blok worden aangebracht, veranderen de oorsprong niet, tenzij je besluit het blok onder de oorsprong op te slaan natuurlijk.

Ik hoop dat ik vooruitgang heb geboekt met uw vraag.

Ja, dit beantwoordt mijn vraag, in feite is het geïmporteerde blok een bewerkbare kopie zonder link naar het originele blokbestand, ik vroeg me af of in geval van verlies van het originele blokbestand, het van invloed zou zijn geweest op alle bestanden waar het blok werd gebruikt.

Bedankt en een fijne dag verder!

Jongste kind