Forum myCAD

Afvoer van geveegd materiaal met een niet-cirkelvormig profiel

Hoi allemaal
Nadat ik een curve op een complex oppervlak heb geprojecteerd, moet ik een veegmateriaalverwijdering uitvoeren (die het verloop van de geprojecteerde curve volgt).
Als het profiel van mijn materiaalafname cirkelvormig is, geen probleem, ik selecteer deze optie, geef de diameter aan en het scannen wordt zonder problemen uitgevoerd.
Aan de andere kant, als het profiel niet meer cirkelvormig is, moet ik een profiel definiëren dat loodrecht op een punt in het traject staat.
De vraag rijst dan om het definiëren van een vlak loodrecht op een punt op de plot. Hoe doe je dit?

Bij het scannen met een cirkelvormige doorsnede toont SW 2016 2 verbindingen op de sterke lijnscan.
Ik gebruikte een van deze secties om het op een 3D-schets te projecteren om een vlak te definiëren waarvan ik aanneem dat het op dit punt loodrecht staat om het profiel van de gewenste scan te definiëren. Helaas treedt er een fout op en krijg ik een bericht dat "de scanbewerking niet is voltooid"

Ik kan dit probleem niet oplossen en al uw advies en meningen zijn welkom.

test1.jpg

Hallo 

Kun je je stuk delen zodat we een kijkje kunnen nemen?

1 like

Hier is je stuk

bijgevoegd bestand SW 2017

@+ ;-)

enlevement_de_matire_sur_projection_mbrel34.sldprt
1 like

Dank u voor uw antwoorden.
Helaas is het voor mij niet mogelijk om het gt22-bestand te openen omdat ik met SW 2016 werk. Het is jammer, want ik zou benieuwd zijn naar zijn oplossing en vooral om te begrijpen waarom er bij een circulaire materiaalafname geen probleem is, en waarom het vast komt te zitten bij het tekenen van de materiaalverwijdering.

Plaats uw onderdeelbestand om te begrijpen waarom het niet werkt

Hier is een verwijdering via geprojecteerde schets

zie dit bestand in SW 2012

enlevement_de_matiere_via_esquisse_projete.sldprt

@mbrel34 zei:

Om je te helpen heb ik een PDF voor je gemaakt van het werk van @ gt22 (die ik groet) zonder iets toe te voegen of af te trekken.

enlevement_de_matiere_sur_projection_et_profil__v1a.pdf
1 like

Dank je wel @Zozo +1

Met dank aan Zozo+1 en gt22 voor uw hulp.

In de PDF begrijp ik echter niet hoe schets 3 is gepositioneerd, Bovendien wil ik geen ronde vorm maar een gelijkbenige V-vormige groef.
En wat betekent "Een richtingsvector opgeven" in de opties van de scanfunctie in Twist Profile?
Een grote dank aan jullie beiden.

De vorm was niet cirkelvormig maar elliptisch 

3D-schetsen is de conversie van de geprojecteerde schets

je moet dan een punt op deze 3D-schets zetten

na het maken van een vlak loodrecht op deze 3D-schets dat samenvalt met het punt

Op deze schets maak je je profiel aan

het is met welk doel

Hier is een deel van je stuk met je gelijkbenige driehoek verwijdering

@+

Nogmaals bedankt voor dit antwoord.
Het doel is om een cilindrische staaf in deze groef te plaatsen op een onderdeel dat op een 3D-printer is gemaakt.
Ondanks al je uitleg is er één element dat me ontgaat bij de eerste instructie, namelijk "De 3D-schets is de conversie van de geprojecteerde schets" Ik begrijp dit, maar ik kan het niet begrijpen of moet ik de schets tekenen die geprojecteerd gaat worden? Op welk vlak? en welke vorm moet ik tekenen?
Voor het overige denk ik dat ik de procedure heb begrepen.

Sorry voor dit gebrek aan begrip van mijn kant.

Als het een cilindrische staaf is om in te voegen 

Waarom een gelijkbenige driehoekige materiaalverwijdering doen?

Ook ik heb moeite om je vorige antwoord te begrijpen

Er is slechts één geprojecteerde curve

En het is deze curve die ik omzet in een 3D-schets

vervolgens maak je een punt op deze 3D-schets

Voor het plan selecteer je Plan maken 

En als referentie neem je je schets 3. D

en het punt 

Op dit plan maak je een schets van het profiel dat je wilt doen om het materiaal te verwijderen

@+

Om uw vraag te beantwoorden, de keuze voor de V-vormige groef komt voort uit het feit dat de staaf slechts enkele tienden van een mm uit het gezicht mag steken en op dit moment is deze waarde niet perfect bekend.
Wat betreft de route om deze V-groef te verkrijgen, struikel ik nog steeds over de totstandkoming van het plan. Voor het eerste element is de keuze van het punt geen probleem, maar voor de volgende 2 keuzes weet ik niet hoe ik mijn 3D-schets kan gebruiken (zie bijgevoegd bestand).
Het spijt me zeer dat ik deze procedure niet begrijp.
Vriendelijke groeten.

test2.jpg

Hallo

Wat is bijgevoegd is niet het bestand maar een afbeelding

dus het punt is geselecteerd

het enige wat je hoeft te doen is je 3D-schets selecteren in 2 refs die open lijken????????????????

mij persoonlijk in het algemeen

Ik druk op de Ctrl-toets

Ik selecteer de schets en het punt in deze volgorde, het vlak, dit directe feit

@+

Plannen maken

U kunt plannen maken in deel- of assemblagedocumenten. U kunt deze vlakken gebruiken om te schetsen, om een doorsnedeweergave van een model te maken, voor een neutraal vlak in een conceptobject, enzovoort.

1. Klik op Vlak  (werkbalk Referentiegeometrie) of > Referentiegeometrie invoegen > Plan.
  2. Selecteer in de PropertyManager een entiteit voor Eerste referentie select_edge_faces_vertex.png. De software maakt het meest logische plan op basis van de entiteit die u selecteert. Selecteer opties onder Eerste verwijzing, zoals Parallel, Loodrecht, enzovoort. om het plan te bewerken.

Als u verwijzingen wilt wissen, klikt u op het item in Eerste verwijzing en klikt u vervolgens op Verwijderen.

3. Selecteer een tweede referentie en een derde referentie indien nodig om het plan te definiëren.

Het berichtvenster  geeft de status van het plan aan. De status van het plan moet volledig beperkt zijn om te worden gemaakt.

4. Klikken. 

U kunt ook op CTRL drukken + een bestaand fragment slepen om een nieuw offsetfragment van het bestaande fragment te maken.

Als u de namen van de bouwplannen in het huidige document wilt wijzigen, dubbelklikt u tussen de klikken op de naam van het plan in de FeatureManager-ontwerpstructuur en typt u een nieuwe naam. Wanneer u aanvullende bouwplannen maakt, zorg er dan voor dat u ze nieuwe namen geeft die hun doel aangeven.

1 like

Hartelijk dank voor je geduld, ik heb eindelijk dit verdomde plan kunnen maken, wat ik heel slecht deed.
Ik ben nu in staat om de V-vormige groef te maken.
Met al mijn dank.

Hallo

Ik kom naar je toe omdat ik denk dat ik hetzelfde probleem heb dat mbrel34 tegenkwam...
Het lukt me echter niet om de mijne op te lossen!

In mijn geval heb ik een volume (hanteringsoor) van een extrusie (tot nu toe gaat het goed).
Onder deze extrusie wil ik afronden (om overeen te komen met het profiel van een hijsoog).

Het is echter onmogelijk om een extrusie van materiaal uit te voeren door te vegen... Het profiel dat ik geef lijkt niet correct (aan de andere kant werkt de optie "cirkelvormig profiel" in de functie erg goed; zoek naar de fout).

Ik zal je een scherm van het probleem geven en een foto van het echte deel om beter te visualiseren.

PS: Het is me gelukt om te doen wat ik anders wilde: met de Leave-functie... Mijn stuk is echter 120 mm dik en de ring heeft een Øint van 140 mm... Dit dwingt me om aan het einde een geëxtrudeerde materiaalverwijdering uit te voeren.

Heb je enig idee waarom de swipe niet werkt?

Bij voorbaat dank en een fijne dag!
Matth.H

probleme_balayage.png

Kan geen 2 pc's in hetzelfde bericht plaatsen

img_20200224_090201.jpg

En hier is mijn standaardoplossing, met behulp van de filetfunctie (straal van 70 mm) + extrusie om terug te keren naar de juiste dikte van 120 mm.

resolution_par_conge.png

@ Mat

Stel je vraag over een nieuwe vraag

En je kunt meerdere afbeeldingen plaatsen via het pictogram 

Rechtsboven een kaart met een berg

@+

3 likes

@Matt.H

We kunnen niet wachten tot je je nieuwe onderwerp hebt gemaakt om je te kunnen antwoorden met een idee waar de pb vandaan komt.

Vergeet niet om in uw toekomstige nieuwe onderwerp uw stuk bij te voegen, het zal ons behoeden voor het opnieuw moeten doen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ja inderdaad, ik had een nieuw topic moeten aanmaken: hier is het !

Bedankt voor de foto's, ik wist het niet.

Matth.H

1 like