NORMALE VERWIJDERING VAN GEVEEGD MATERIAAL IN HET MIDDEN VAN EEN BUIS (lasersnijden)

Hoi allemaal

Zou iemand een oplossing hebben om materiaalverwijderingen (geveegd of andere) te maken die normaal zijn in het midden van een buis.

Dit om wolvenmonden te maken bij lasersnijden.

Een standaard wolvenbek wordt daarom gemaakt met een basis materiaalafname die het volgende geeft:

Aan de andere kant wijst het mondstuk bij lasersnijden altijd naar het midden van de buis, de snede geeft dit:

Voor een rechte buis heb ik een oplossing gevonden die bestaat uit het maken van een gebogen grondplaat van een open gedeelte naar een cilindrisch oppervlak. Vul dan het open gedeelte deel in met dezelfde functie en combineer het geheel.

Er is misschien een eenvoudigere manier. Vooral omdat ik een gebogen buis met twee wolvenbeken moet maken en mijn huidige techniek niet werkt.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest in mijn uitleg...
pieces_gueule_de_loup.zip

Hallo meneer Legras

Wat je wilt is heel duidelijk!

Maar aangezien de 2 buizen: de ontvangende en de ontvangende buis beide gebogen zijn, is de kruising tussen deze twee objecten complex, wat het bijzonder moeilijk maakt om met conventioneel gereedschap op het midden van de buis te richten.

Ik heb er naar gekeken en ik moet zeggen  dat ik met mededogen begrijp dat je je even op je hoofd hebt gekrabd voordat je bij ons kwam voor hulp.

Voorlopig heb ik het niet gevonden.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo weer allemaal,

Ik vond een oplossing via normale vaste oppervlakken op het oppervlak van de buis.

Zo kan ik een snijpunt creëren tussen de oppervlakken en mijn buis.

En zo krijg ik mijn "laser" wolvengezichten
barre_retenue_-_fab_-_surfaces.sldprt

2 likes

Hetzelfde doe je met je rechte buis

dus passeren via deform

om je tube recht te maken

Herhaal dan je rechterwalkthrough

@+

1 like

Bedankt voor je bericht Zozo, ik heb inderdaad mijn hoofd gekrabd, ik heb zelfs mijn haar verloren!!

Ik heb veel gerommeld met de aangepaste oppervlakken omdat ik altijd interferentie had in mijn montage ter hoogte van de wolfsbek die aansluit op de elleboog. Maar door op deze plek twee vlakken te creëren (een binnenprofiel en een buitenprofiel) kwam ik tot het juiste resultaat.

Geen interferentie meer.

annotation_2020-04-16_123351.jpg
2 likes

Bedankt voor je antwoord GT22!

Het is me niet gelukt om volgens jouw methode te slagen in plaatwerk. Ik moet ergens ontbreken...

Ik ben er echter in geïnteresseerd omdat ik de vervormingsfunctie niet goed ken

Hallo

Probeer het met mijn uitklapbare buis via plaatwerkconfiguratie. Hier zijn enkele tutorials die ik heb gemaakt voor plaatwerk buizen

https://www.lynkoa.com/contenu/pr%C3%A9paration-dun-tube-carr%C3%A9-en-t%C3%B4lerie-pour-le-laser-tube

https://www.lynkoa.com/contenu/comment-d%C3%A9plier-un-tube-carr%C3%A9-les-configurations

https://www.lynkoa.com/contenu/comment-r%C3%A9aliser-un-serpentin-d%C3%A9pliable-par-configuration-0

https://www.lynkoa.com/contenu/comment-d%C3%A9plier-un-tube-0

https://www.lynkoa.com/contenu/astuce-pour-d%C3%A9plier-un-fer-rond-0

tube_cintre_en_tolerie.sldprt
2 likes

Bedankt AC COBRA 427 !!

Dus nu ga je me veel helpen in mijn werk. We hebben net de ketelbouw in onze fabriek geïntegreerd en ik heb dus veel buisbuiging te ontwikkelen, ontleding van mechanisch gelaste elementen... GEWELDIG al je tutorials.

Als jij iets hebt voor de gezichten van de wolf, dan ben ik er helemaal voor. Zelfs als ik er met mijn methode uit ben gekomen, zijn er misschien eenvoudigere dingen.

Ik ga op dezelfde manier te werk voor een rechte buis en voor gebogen buizen waar ik mee pruts omdat ik de eenvoudigere oplossing nog niet heb gevonden.

1 like

Hallo @m.legras

Ik heb bedacht hoe ik het moet doen (het lijkt mij), behalve dat ik niet weet of de laserstraal naar het midden gaat zoals ik deed.

Het is vrij eenvoudig als je een heel kleine onvolkomenheid tolereert

Bekijk de dwarsdoorsnede afbeeldingen (in de zip) en laat me weten wat je ervan vindt. Als het goed is, maak ik een mini-tutorial voor je

Vriendelijke groeten

2020-04-16_14_37_06-window.zip
1 like

zozo_mp,

Uitsparingen voor buisdikte moeten loodrecht op de dikte staan, zoals bij een plaatwerksnede. De laserstraal gaat naar het midden van de buis. De laserkop draait om de as van de buis om de sneden te maken.

3 likes

Hallo @ allemaal

Ik mijn probleem

met de normale uitsparingen in het profiel

van de 2 lichamen

Dit is de kruising van de 2 lichamen 

Ik ben er niet van overtuigd dat het goed gaat

Het is waar dat we, afhankelijk van de dikte, een speling moeten hebben voor een goede las die overeenkomt met de dikte van de genoemde buizen

@+

Hallo @gt22

Er is altijd de oplossing van een vijl / afwerkingsafschuining voor het geval van gelijmde of in elkaar grijpende verbindingen, maar zoals u zegt, voor gelaste onderdelen heeft een ruimte de voorkeur.

Cdt

Bravo @m.legras

Dat is hoogvliegen!

Vergeet mijn oplossing, het komt niet overeen met het lasersnijden in het midden zoals je het wilt, dat in feite en altijd loodrecht op het raakpunt staat.

Aan de andere kant , is het uw tekening die zal worden gebruikt om de laserbuis te besturen omdat u defecten aan het oppervlak heeft na het lasersnijden op uw model?

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik heb het een beetje aan mijn kant geprobeerd, ik heb de functie "Opwinden" gebruikt.

Misschien kan mijn methode (in pj) je helpen. 

Om een goed gedefinieerde vorm te hebben, zul je met de vergelijkingen moeten spelen, maar het moet mogelijk zijn.

Vriendelijke groeten

Kanton Gauthik

gueule_de_loup.pdf
1 like

Hallo @Gauthik67

Bedankt voor de techniek, ik vind het erg leuk!

Cdt

2 likes

Hoi allemaal

Ik hoop dat ik de vraag goed heb begrepen en geen overbodigheid heb gecreëerd ten opzichte van de reeds gegeven antwoorden.

Van mijn kant stel ik voor om door verdikte oppervlakken te gaan:

Stap 1: Creëer de (buitenste) oppervlakken door te scannen

Stap 2: Beperk het oppervlak van de buis die wordt gesneden

Stap 3: verdikt de buitenoppervlakken om de buizen te verkrijgen

Ik bevestig mijn 2019-versie van mijn munt in pyjama.

Nadelen:

• De verdikkingsfunctie faalt soms om redenen die ik niet ken (in mijn stuk, als ik aan elke kant een wolfsgeule wil maken, moet ik mijn buis eerst in twee helften snijden);
  • De gemaakte buizen zijn niet opvouwbaar , in tegenstelling tot plaatwerkoplossingen zoals die worden aangeboden door ac cobra 427. Dat gezegd hebbende, kunnen we dit omzeilen door de eerste oppervlakken niet te maken door te scannen, maar door de buitenoppervlakken van een uitklapbare buis te kopiëren met de offset-oppervlaktefunctie (met een offset van 0).

Voordeel:

• Het stelt je in staat om het spel tussen stukken te creëren dat door gt22 wordt voorgesteld door offset-oppervlakken te gebruiken voordat je de oppervlaktebeperking maakt. Want in sommige gevallen passen de lasergesneden buizen echt niet in elkaar.

geule_de_loup.sldprt
1 like

Bedankt allemaal voor jullie betrokkenheid bij dit bericht

Bedankt allemaal voor jullie betrokkenheid bij dit bericht 

Zoals AC COBRA 427 zei, staat het lasermondstuk altijd loodrecht op het oppervlak van de buis en is het gericht op het midden van de buis. Vandaar de complexiteit van het gegenereerde oppervlak ...

Het is super interessant om al je oplossingen te ontdekken. De wikkeling is geweldig Gauthik!

Maar het moet ingewikkeld zijn om de vorm te tekenen die overeenkomt met de verbinding op een buisbocht, toch?

Voor de verdikte oppervlakken, mgauroy, heb ik je bestand herwerkt. Je moet het binnenoppervlak nemen en dan dikker maken. Het werkt ook heel goed. Ik heb nog niet geprobeerd op een link op een elleboog. Maar ook de oplossing is interessant.

1 like

Grote bug vanmorgen op het forum voor mij. Ik zie dat mijn post is opgelost terwijl dat niet nodig is! En onmogelijk om screenshots te plaatsen...

Iedereen weet hoe de oplossing van het probleem uit te vinken?