Materiaal verwijderen . In Solidworks 2020. Is het mogelijk om mijn lichaam intact te houden (lengte) in mijn nomenclatuur omdat het een nieuw lichaam voor mij creëert. Bedankt

Hallo

Veel te weinig informatie om een oplossing te kunnen bieden...

3 likes

Ik heb een multi-body Mecano gelast stuk gemaakt

In mijn kamer P02   Het is de constructie van een muur. Mijn te gebruiken paneellengtes  zijn allemaal gelijk  op mijn nomenclatuur en er zijn 16 panelen nodig voor mijn constructie en dat is wat ik wil zien verschijnen.

Aan de andere kant moet ik gaten boren om een raam te plaatsen.

In mijn P01-deel heb ik materiaal verwijderd, Solidworks voegt lijnen toe aan mijn nomenclatuur, zodat ik hetzelfde materiaal heb, maar ik heb nog steeds dezelfde 16 panelen van dezelfde lengte.

Ik zou graag willen dat het in mijn nomenclatuur blijft als mijn kamer 02, maar met mijn glazen gaten.

Ik voeg een screenshot toe van mijn twee kamers.

Bedankt

piece_p01.jpg
piece_p02.jpg

Het punt is dat vanaf het moment dat je de geometrie van een van de elementen van een groep "kopieën" wijzigt, deze anders wordt dan de laatste, dus een nieuw lichaam wordt. Met 11 massieve planken, 2 met gat aan de linkerkant en 3 met gat aan de rechterkant, moet je 3 verschillende soorten planken hebben, dus 3 lichamen.

Het enkele bord ziet eruit alsof het deel moet uitmaken van de "gat aan de rechterkant"-groep, maar het moet één ding hebben dat verschilt om apart te worden gezet.

Als de borden aan beide zijden perfect symmetrisch zijn en u de lengte van de stuklijst wilt verkleinen, kunt u een onderdeel voor het bord maken met een gat aan de linkerkant en dit in 5 exemplaren gebruiken in de assemblage, waarbij u er 3 roteert om "gaten aan de rechterkant" te maken. De nomenclatuur zal dan slechts 2 soorten platen hebben; 11 volle en 5 holes. Dat zijn 2 regels.

2 likes

Dank u zeer, zeer gewaardeerd uw antwoord.