Spiraalvormig materiaal verwijderen

Goedenavond allemaal!

Een beetje hoofdpijn voor dit grote weekend...

Daar ga je! Na een paar vruchteloze uren te hebben doorgebracht, kom ik terug op mijn favoriete forum :-)

Ik moet een spiraalvormig materiaal verwijderen op een cilindrisch deel.

Alleen:

- De toonhoogte is variabel

- Het is een cirkelvormig gedeelte dat ook variabel is

- En als klap op de vuurpijl moet de binnenkant van de keel helemaal even diep zijn.

Voor het eerste punt, geen pb, aan de andere kant, voor het tweede droog ik volledig. Ik heb de gladgestreken bazen geprobeerd, alleen gooit het me weg!

Ik denk dat het komt omdat ik maar één geleidingscurve heb die bovendien door het midden van mijn cirkels (secties) ging.

Dus eigenlijk moet je een spiraalvormige sweep doen, met variabele spoed, conische en variabele doorsnede!

Dit is de m... Van

Heeft iemand van jullie ooit zo'n missie gehad?

Ik heb het stuk in pyjama gedaan. Dit is de 15 scan voor het geval dat

Bij voorbaat dank

Yann

097_0184-a.sldprt
1 like

Goedenavond

Kunnen jullie zeefdrukken voor ons plaatsen? We kunnen het bestand niet allemaal openen. Of een 3D pdf.

1 like

Hallo

nu ben ik op een weekend:) Geen Solidworks bij de hand. Maar mijn eerste indruk is dat ik het onderdeel zou maken met behulp van een Booleaanse bewerking, omdat ik denk dat het gemakkelijker zal zijn om je spoel met zijn barbaarse vorm te maken en dan een aftrekking op een cilinder te maken, wat denk je?

Moge de kracht met je zijn.

Bedankt manu67 en OBI WAN voor jullie antwoorden...

Bijgevoegd is een 3d pdf in + weergaven.

Ja, OBI WAN, ik ben vanuit hetzelfde principe begonnen als jij. Ik deed mijn bloedworst, daarna een Booleaanse operatie.

097_0184-a.pdf

Hoi kleine voetjes, een fijne zondag

Zoiets past bij jou

Het probleem is hoeveel canvas je moet overlaten om acceptabel te zijn

Alle kansen zijn natuurlijk gek ;-)

zie bijgevoegd bestand SW 2012

@+

les_petits_pieds_balayage.sldprt
4 likes

Leuk geprobeerd gt22 :-)

In het idee is het bijna dat, behalve dat de diameter van het scangedeelte moet toenemen vanaf het moment dat de toonhoogte van de helicoïde begint te variëren. Dit is ook het moment waarop het spiraalvormige kegelvormig wordt. Inderdaad, de achterkant van de keel is constant. Ik voeg een stap van het bestand toe zoals het nu is. In feite is het enige dat ontbreekt de verandering van de diameter op het variabele steekgedeelte. Deze zou normaal gesproken perfect moeten aansluiten op het "einde" van de kloof waar we momenteel een soort schouder zien.

Bedankt voor je hulp en ook voor jou een goed weekend

Yann

097_0184-een.stap
1 like

Als het deel van de  materiaalafname tegelijk met de spoed beweegt

Dit moet gebeuren via een vlotte verwijdering van het basismateriaal

En zet de secties bij elke stap die verandert

@+

1 like

GT22,

Ja, ik ben het met je eens, alleen kunnen we een spiraalvormige curve niet direct als geleidingscurve gebruiken. En het is vrijwel onmogelijk om een tweede geleidingscurve te maken. Om af te sluiten, zal het spannend zijn om de Ø van elke sectie te berekenen, aangezien de stap niet constant is...

Eindelijk

Door het maken van een ontelbaar aantal doorsneden en geleidingscurves kon ik een scan maken.

Maar goed, het is moeilijk om de posities en afmetingen van de secties te bepalen...

Bedankt voor je hulp...

2 likes

Hallo

Ik ben nieuwsgierig van aard! Zou je het voltooide bestand op de post kunnen doen?

Bij voorbaat dank

Ok, hier is het voltooide bestand als bijlage.

Ik heb het in sw2015 en STEP gezet.

097_0184-a.zip
1 like

Bug, het was sport.... Mooi als stuk