Materiaal verwijderen, gladstrijken en vervolgens uitvouwen in plaatwerk

Goedenavond allemaal!

Als beginner op SW heb ik je hulp nodig om een stuk plaatwerk uit te vouwen...

Probleem: ik heb het gemaakt via de functie "Overgangsvouwen", ik slaag erin om het tot nu toe uit te vouwen, aan de andere kant wanneer ik mijn kruising met de functie "Materiaalverwijdering - Gladmaken" snijd, onmogelijk om ><" uit te vouwen en blijkbaar is het alleen te wijten aan 2 vouwen die een fout maken in de boom! Vouwt 7 en 4, behalve die hij alle andere uitvouwt... Raar hè? Misschien is er een trucje om hem te dwingen??

Ik heb de pers met de snijdraad nodig om mijn laserstromen te verzenden...

Het maakt niet uit hoeveel ik alle tutorials en forums onder de loep neem, ik kan geen geschikte oplossingen vinden, als dit al ergens is genoemd, bied ik mijn excuses aan voor mijn bericht, maar kun je het me vertellen?

Ik zet de schermen in PJ

Bij voorbaat dank!

PS: Ik ben op SW2015

Centrallow2.sldprt

Hallo

Je moet de schets bewerken en de meest rechtse vorm behouden (de vorm van de toekomstige materiaalverwijdering) en voor de rest een vorm verwijderen en tekenen die de rest van het onderdeel omvat en dan kun je een normale materiaalverwijdering doen of het onderdeel zal zich ontvouwen.

Hallo

Ik heb naar je spel gekeken en voor mij maak je 2 fouten. De eerste is dat je in je schetsen voor de overgangsvouwen de stralen van de vouwen tekent. Laat de software het doen, teken gewoon rechte lijnen zonder naadstraal. Ten tweede trek je je plaatwerk af dat niet loodrecht op één vlak staat, wat hetzelfde is als zeggen dat je je plaatwerk schuin in de plak snijdt, zodat je plaat geen loodrechte rand meer heeft.

Wat ik deed, ik verwijderde de stralen in je schetsen, ik maakte een effen, ik deed mijn aftrekking en vervolgens een plaatwerkconventie.

Moge de kracht met je zijn.

voilecentralebasse2_obiwan.sldprt
1 like

De oplossing van OBI WAN is de beste. Vanmorgen nam ik op vanaf mijn smartphone en nu heb ik net de kamer geopend. Ik zou hetzelfde hebben gezegd en gedaan als onze Jedi... :-)

1 like

Grandioos!

Ik heb altijd de neiging om mijn pad te compliceren door alle lijnen te volgen

Ik wist niet eens van de scheidingslijnfunctie  ^^"

Heel hartelijk bedankt!!