Materiaalverwijdering door kruising met een ander onderdeel - SolidWorks

Hoi allemaal

Ik zit momenteel op de Piping-module,

Ik heb koepelvormige bodems gemaakt als een stuk bies (met routing en aansluitpunt).

We maken stiksels in deze koepelvormige bodems, nooit hetzelfde nummer, noch dezelfde kenmerken, enz... Ik kan mijn stiksels dus niet integreren in mijn billen.

Dus ik wil in staat zijn om mijn buis te snijden (wolf's mouth) zoals bij de kruising van een buis waar het automatisch gaat:

Is er een functie van dit type? Zoals in AutoCAD met "Aftrekken"?

Bedankt! (en aarzel niet om rond te dwalen om me je advies te geven;) )

Hallo

Ja, het is de aftrekfunctie:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/t_combining_bodies_subtract.htm

Zie ook deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=lMfUNK9fsek

2 likes

Dank je wel .PL,

Omdat mijn onderdelen echter in een assemblage zitten, kan ik alleen de functie "Join" gebruiken om ze met elkaar te verbinden.

SolidWorks staat me in dit geval niet toe om de aftrekfunctie te gebruiken, omdat ik geen 2 afzonderlijke delen kan combineren.... :/

[bewerken]:

Laten we eens kijken of de leentool een oplossing kan zijn:

http://help.solidworks.com/2012/french/solidworks/sldworks/hidd_dve_insert_cavity.htm

2 likes

Het is inderdaad mogelijk om de doorgang van de buis door de koepelvormige bodem te verkrijgen:

Het is echter onmogelijk om het tegenovergestelde te doen om de ontbrekende snede van de buis te verkrijgen, het impliceert een cyclische afhankelijkheid ... :/

En de bodem in de assemblage bewerken en een normale verwijdering van materiaal naar de buis doen?

1 like

@Frédéric, ik had erover nagedacht, maar het oppervlak is van de bodem is gewelfd, dus ik heb dit oppervlak nodig, vandaar PL's post over de aftrekfunctie die alleen mogelijk is op een deel met meerdere lichamen

door je stuk (je gebogen achtergrond) te bewerken

En u maakt uw uitgangs- of ingangsas langs de gewenste lengte, op deze as maakt u een loodrecht vlak om uw verbinding met de gewenste sectie te creëren

Extrusie naar het oppervlak 

Hervatting van de interne schets van het stiksel Verwijdering van materiaal

zie bijlage onder SW 2012

Sla uw nieuwe onderdeel op door freespunten opnieuw te maken

piquage_x_diametre_et_angle_sur_fond_bombe.sldprt
1 like

We kunnen de assemblage dus in delen opslaan, het lichaam van de tank aftrekken en vervolgens de lichamen verwijderen die niet nuttig zijn om deze buis opnieuw in de originele assemblage te plaatsen. Een beetje vervelend, maar het zou moeten werken...

1 like

Bedankt @gt22 voor het stuk, maar zoals aangegeven in mijn bericht "We maken stiksels in deze koepelvormige bodems, nooit hetzelfde nummer, noch dezelfde kenmerken, enz... Dus ik kan mijn stiksels niet in mijn billen integreren."

@PL, ja inderdaad, erg vervelend.... Wat als ik de buitenste geometrie van mijn achtergrond omzet naar het oppervlak? Kan ik ook de tool "Materiaal verwijderen met oppervlak" gebruiken?

Als u klaar bent, registreert u uw nieuwe fonds met naast uw deal / klantref

En u kunt de routeringspunten voor de kraan(en) namaken

@+

Ja absoluut, maar ik zou mijn nomenclatuur niet kunnen beheren omdat ik 2 lichamen in een kamer zal hebben, ik zal de naam van het onderdeel hebben, maar niet de kenmerken van de lichamen. 

Ik ben op zoek naar een veel eenvoudiger systeem, zoals de "Vingerafdruk" -functie die PL me noemde

Bewerk de achtergrond, maak een 3D-schets en zet vervolgens de as van de buis om.

Maak vervolgens een normaal vlak naar deze as en voer een materiaalverwijdering uit door de binnenwand van de buis om te zetten.

Hoi Aurélien,

Ik dacht aan een andere oplossing, ik heb een video gemaakt omdat het een beetje moeilijk uit te leggen is, ik hoop dat het je kan helpen

Succes 

Mick

test.wmv
3 likes

Ah Mike, het wordt 200%....

Ik heb alleen een conflict tussen het verwijderen van materiaal en de automatische reconstructie van de leidingfunctie denk ik ....

Ik kan de stap doen om de buis met het oppervlak te snijden.

Ik slaag er ook in om de bodem met het bovenoppervlak van de buis te snijden.

Maar zodra ik weer opbouw, krijg ik een conflict... De buis is opnieuw opgebouwd, alsof het oppervlak van de bodem werd bijgewerkt (de "boor"-functie die je in je video verwijdert)

Bedankt allemaal voor jullie ideeën!

Mike, je bent de grote winnaar, ik had net geprobeerd om het tegenovergestelde van je operaties te doen om een kleine klik te winnen.... Zoals wat! Begrijpen hoe de software werkt is belangrijk :)!

Dank ook aan PL, gt22 en Frédéric!

1 like