Verwijdering van materiaal van oppervlaktedelen

Hallo

Ik weet dat de titel nergens op slaat (geen materiaal op een oppervlak...) maar ik wist niet hoe ik dat moest zeggen :-)

Ziezo, ik heb een .sldprt gemaakt van een .step-bestand van een provider.

En ik zou gewoon het deel in 2 willen snijden, maar omdat het deel uit een groot aantal oppervlakken bestaat, weet ik niet hoe ik het moet doen...

(Ik heb al geprobeerd het stuk te naaien, maar fouten, want er zijn zeker discontinuïteiten, enz...)

Als je een idee hebt...

Bij voorbaat dank.

(Ik heb een SW 2016 versie)

Hallo

Persoonlijk zou ik alle oppervlakken met het limietvlak snijden.

U zou dus in staat moeten zijn om alle oppervlakken aan één kant te selecteren en ze te verwijderen (eventueel de andere oppervlakken eerder verbergen als er selectieproblemen zijn)

Hallo froussel,

Heb je het over alleen het verwijderen van oppervlakken of is het een specifieke functie?

(Ik weet echt niets over het oppervlak)

Als het gaat om het verwijderen van oppervlakken, werkt het niet omdat de buis bijvoorbeeld schrijlings op mijn snijvlak zit.

Hallo

De functie Oppervlak gebied beperken kan geschikt zijn.
Het gebruikt een plan of een schets om te handelen.
Het is nogal omslachtig als het aantal te behouden of te verwijderen oppervlakken groot is, omdat ze één voor één moeten worden geselecteerd.
Maar het is mogelijk om het meerdere keren te doen, door de functie te herhalen met de optie Selecties verwijderen.
Opgemerkt moet worden dat de visualisatie van een dwarsdoorsnede van een assemblage die is omgezet in een oppervlakteonderdeel niet altijd even leesbaar is.

Vriendelijke groeten.

coupesurfaces.avi
2 likes