Hier is een idee van hoe ik zou willen dat het eruit ziet. We kunnen zien dat er een stuk ontbreekt om te verwijderen ter hoogte van de halve maan. Bovendien deed ik het in veel functies wat problemen veroorzaakt
Hier is het stuk hieronder. Ik heb gesleuteld aan de materiaalverwijderingsfunctie 55,56,57,58. Maar goed, het bevredigt me niet, zowel op het proces als op de weergave
Ik heb zojuist het bestand in stapformaat gezet met het eindresultaat dat ik graag zou willen verkrijgen (behalve 2-3 details omdat we kunnen zien dat er een misser is, vooral met het middelste deel. de materiaalverwijdering is niet " vlak " met het oppervlak) en het deel zonder de functies.
Daarnaast heb ik ook nog een opruiming aan de andere kant van de kamer te doen. Je kunt zien dat het catastrofaal is, maar ik denk dat voor beide kanten hetzelfde proces wordt gebruikt. Ik moet een vrije ruimte maken aan de zijkant en aan de voorkant van de kamer
Hallo Ik geef toe dat het model complex is. Is het echt nodig om al deze geleidingscurves te volgen. Het zijn er 13. Door het model te vereenvoudigen, wordt het verwijderen van materiaal gemakkelijker. Trouwens, ik zie niet in wat er zal gebeuren als je doorgaat zonder te vereenvoudigen. Het zal een gedoe zijn om alle geschatte verbindingen schoon te maken. Het vorige voorstel om een schaal te maken is erg goed, op voorwaarde dat het buitenoppervlak eenvoudiger is. Anders zal het waarschijnlijk mislukken. De buitenste profielcurven van de afvlakking worden verkregen uit de bogen en lijnen. Hetzelfde moet worden gedaan op de tussenliggende profielbochten. Zorg voor hetzelfde aantal buigpunten voor alle profielcurven. Als je dit kunt, zijn er weinig of geen geleidingscurves nodig. De buitenkant zal meer ontspannen zijn. Om te voorkomen dat er facetten in het vaste gebied komen, moet u vervolgens de gezichtsverplaatsingsfunctie gebruiken.
Je hebt je uiterlijke vorm gemaakt, die je "schelp" noemt Aan de andere kant, met Solidworks, is de schaalfunctie om u in staat te stellen uw externe vorm te volgen door een constante dikte achter te laten ... Dat is vergelijkbaar met wat je wilt doen, heb ik de indruk. Waar ik het @soring mee eens ben, is dat deze functie erg vervelend is met de verbindingen tussen twee vlakken waardoor er een complexe vorm ontstaat zoals afronden/afschuinen. Om te zien of het slaagt of niet
Ik kom later terug met een voorbeeld. De functie van de romp is anders. We creëren een solide, solide, voorbeeldkubus. Vervolgens klikken we op de shell-functie, vullen we de dikte van de wanden in, vervolgens wijzen we naar de te verwijderen vlakken en valideren we. In uw project is er sprake van oppervlakte-egalisatie + verdikking. Groot verschil.
1-Maak een volume 2-Projecteer de curven om de te verwijderen gebieden af te bakenen (persoonlijk dacht ik niet dat het zou werken ) 3-Voer vervolgens de rompfunctie uit door de gebieden te selecteren die moeten worden verwijderd.
Bijgevoegd is mijn SW2019 SP05-testbestand
Dit zou u een aanknopingspunt moeten geven om voor uw zaak te onderzoeken. en kan worden vereenvoudigd modelleren. Ik herinner je eraan dat je indien nodig een andere dikte in de rompfunctie kunt geven. (dikker bij het handvat bijvoorbeeld)
Ik sta alleen stil bij de egaliserende functie en het uithollen van de muren. Door de profielcurves te vereenvoudigen door af te vlakken (zonder verlies van detail) kan het aantal geleidingscurves worden verminderd. Essentieel voor een gezonde geometrie. Uw oppervlak egaliseren
hetzelfde oppervlak na het gladstrijken van het profiel van de 4 bochten. Ik heb 2 geleidingscurves achtergelaten. Ik weet niet zeker of ze nuttig zijn. De reflecties op de gezichten zijn homogener en de raakranden zijn verdwenen.
Als u rondingen vloeiend wilt maken, zoekt u naar het pictogram in het menu van het splinegereedschap. Finetuning is mogelijk.
Om dit soort defecten niet langer te hebben, zou het nodig zijn geweest om de interne verticale muur na de uitsparingen te maken, anders werkt de vlakoffset-methode ook.
Gebruik de opwindfunctie als alternatief voor uitsparingen. Niet alleen extrusie. Hierdoor kunt u schone openingen verkrijgen die loodrecht op het steunvlak staan.
… Niet gehouden spijt. En hoe dan ook, je zult de andere functies moeten corrigeren waarachter rood wordt. Open dus tegelijkertijd een kopie, breid het scherm uit tot twee schermen en repareer elke functie terwijl je het vergelijkt met het origineel.