Materiaalverwijdering van het ene onderdeel in vergelijking met het andere

Hallo

Sorry bij voorbaat was niet meer aan het werk op het moment van schrijven van dit bericht, ik heb geen voorbeeldbestand om samen te stellen.

Ik hoop dat ik dan duidelijk genoeg ben in het schrijven;)

Hier ben ik bezig met een mal om er daarna beautyproducten op te doen. Dus ik heb mijn deel waar ik aan werk, de mal en mijn product.

Ik wil graag materiaal uit de mal verwijderen met de perfecte vorm van mijn product. Is er een functie om de contouren van mijn product te berekenen en deze op mijn mal te compenseren door materiaal met de exacte contouren te verwijderen?

Ik had er graag beter gebruik van gemaakt met screenshots, maar het werk is erg gehaast en ik heb mijn dag afgemaakt

Bij voorbaat dank

Hallo

Ik denk aan de functie voor gecombineerd / aftrekken tussen 2 volumes. (het wordt echter op onderdeelniveau gedaan, niet op assemblageniveau) 

Je kunt je assemblage als onderdeel opslaan en de 2 delen aftrekken, maar je verliest de boomstructuur, dus je moet het als laatste doen.

3 likes

Hallo multigaming.simulation

Ik werk vaak aan toepassingen voor parfums.

Ik heb een stuk voor mijn leg en een ander voor het deel dat in de leg is gemonteerd

1. In het posagebestand plaats ik het onderdeel dat erin past.
  2. Ik beperk de kamer
  3. Gestempelde functie

Bijgevoegde bestanden bekijken

CDLT

posage.sldprt
2 likes

Het 2e bestand

deel 2.sldprt
1 like
  • Hier is een tutorial die ik had gemaakt
  •  
  • - Ga naar Invoegen --> kamer

- Positioneer het onderdeel met de activeer unpacer / copy functie

Ga naar beperking

Beperk uw onderdelen

- Stempel functie

- Verwijder de vereiste hoofdtekst

CDLT

2 likes

@FUZ3D bedankt voor je antwoord, dat zal ik morgen proberen

1 like

@yannick.petit Heel erg bedankt! 

Ik zal dit morgen proberen, maar ik denk dat het precies is wat ik nodig had!  ;)

Ik hou je 's ochtends op de hoogte

1 like

Hallo

Er is de vingerafdrukfunctie  die perfect aansluit bij uw behoeften (YouTube-video) of (YouTube-video). 

6 likes

@ac cobra 427 is inderdaad precies wat ik nodig heb denk ik! 

Heel erg bedankt, kleine subtiliteit, zou iemand van jullie zijn als het met deze functie mogelijk is om een spel rond mijn afdruk te definiëren? Als ik bijvoorbeeld een vrije ruimte van 1 mm rond de gehele omtrek van het product wil hebben?

Goedenacht

Hallo

In de gestempelde functie kunt u een offset toevoegen in het parametertabblad

CDLT

2 likes