Materiaalverwijdering van niet-vlakke oppervlakken

Hallo

Op een schommeltrap zou ik graag een verwijdering van materialen willen creëren waar mijn houten treden kruisen met de trapboom, op een recht stuk zonder problemen, maar daar kan ik geen truc vinden. Ik ben op Solidworks 2020.

1 like

Hallo

Heb je het geprobeerd met de functie "Kruispunt" waarmee je de kruispuntvolumes kunt genereren en vervolgens deze lichamen kunt verwijderen? Hier heb ik het gedaan met een rechte stringer, maar het moet werken met je gebogen stringer.

Vriendelijke groeten

intersection.png
5 likes

Het probleem is dat mijn trapboom en mijn treden twee verschillende stukken zijn en dat de functie niet beschikbaar is. En de Intersection-functie werkt niet op plaatwerkonderdelen.

1 like

Hallo

Als uw trapboom is gemaakt van plaatstaal, waarom maakt u dan niet uw snede in de afvlakking.

1 like

Hallo

U kunt het oppervlak gebruiken.

Selecteer de oppervlakken van elk stuk die in conflict zijn, je krijgt een volume dat je uit je stringer verwijdert.

1 like

Hallo Benjamin,

Een stap in de assemblage bewerken

En doe "Invoegen / Functie / Vingerafdruk" en selecteer vervolgens uw stringer

Je creëert een relatie tussen de 2 stukken maar je behoudt de associativiteit

Herhaal dit voor elke stap

Vriendelijke groeten

Alan

2 likes

Een goede materiaalafname door te vegen door de geleidingsrondingen te volgen van het plaatwerk waarop de planken rusten.

In de montage als je lui bent en stap voor stap anders (veel succes)

1 like

Hallo @benjamin.leray 

de vorige antwoorden gaven je X leads

die je in theorie uit je probleem zou moeten halen

Persoonlijk stoort het me om te zien dat het slib tegen veilige kosten ruimte inneemt op de trede, we zullen er op een of andere dag op boteren en afhankelijk van de leeftijdsgroepen zullen de deelnemers niet beter worden

dus ik zal ervoor zorgen dat mijn wandeling vol is

Om dit te doen, zouden we het slib van de markten moeten verschuiven of andersom, wat van + minder werk is van Fab dus goedkoper allemaal voordelen ;-)

@+;-)

1 like