Materiaalverwijdering in een assemblage

Hallo

In een buisassemblage (zonder wortelmodule) wil ik een T-stuk snijden, maar dat kan ik niet. Ik zou je T-stuk opnieuw kunnen snijden door mijn onderdeel aan te passen, maar het zal niet langer standaard zijn en ik wil voorkomen dat ik het gewijzigde onderdeel lokaal kopieer.

Wanneer ik de functie voor materiaalverwijdering in mijn assemblage maak, wordt deze niet toegepast op het T-stuk. Ik bevestig het geheel in PJ

probleme_enlevement_matiere.zip

Je T is geen lichaam maar een oppervlak.

Er is geen innerlijk verlof om een lichaam te kunnen scheppen.

Dan propageer je je materiaalverwijdering naar de onderdelen en zou het moeten werken.

2015-08-06__t_surface.jpg
3 likes

Ga terug naar je functie van het verwijderen van materiaal.

Schakel in het gedeelte "functie-actiegebied" het vinkje bij "automatische selectie" uit en klik op uw T-shirt, direct in uw tekenruimte. (zie bijgevoegd document).

Succes.

sans_titre.png
1 like

Snelle vraag: waarom voert u uw wijziging niet rechtstreeks op uw onderdeel uit? door het onderdeel te bewerken (in de assemblage als je wilt)?

Moet deze materiaalverwijderingsfunctie dan ook op andere onderdelen worden toegepast?

1 like

Hallo

Ik heb een soortgelijk probleem, ik kan geen materiaal verwijderen via de montagefuncties in een oppervlak. SLD kan het niet of kan?

In de bijgevoegde afbeelding (wat slechts een voorbeeld is, zoek niet naar de reden voor dit gat) zijn de 2 bruine stukken (borstelbezems) gemaakt van gezichten en is het gat gemaakt door materiaal door alle componenten te verwijderen.

Wat denk je?

capture.jpg