Bjr, ik ben op zoek naar het verwijderen of toevoegen van materiaal rond een afgeknotte conische kom, om dit te doen heb ik een spline op het conische oppervlak geprojecteerd en dan weet ik niet hoe ik dit/deze uitsteeksels moet verwijderen.
Iemand een oplossing?
Bedankt
Chopper kom. SLDPRT (145.1 KB)
Hallo
Wat bedoel je met " materiaal verwijderen of toevoegen..." ? Extrusie, revolutie, gladmaken, er zijn meerdere manieren om materiaal te manipuleren in SolidWorks.
Als het gaat om het genereren van handgrepen aan de buitenkant van de kom, kan een extrusiefunctie geschikt zijn.
Twee methoden:
- Maak een 3D-schets van de rondingen die op de afgeknotte conische wand worden geprojecteerd (Curve1) en extrudeer vervolgens in een richting die ook kan worden gedefinieerd door een segment van de 3D-schets.
- maak een extrusie rechtstreeks van de eerste vlakschets (Sketch8) en stel het buitenoppervlak van de kom in als eindvoorwaarde. Door dit te doen, zijn de geprojecteerde curven nutteloos.
Standaard is de extrusierichting normaal voor het schetsvlak, maar er is niets dat u ervan weerhoudt een andere richting te gebruiken, gedefinieerd door een schetssegment, een rand, enz.
Vriendelijke groeten.
BolChopperBis.SLDPRT (196.5 KB) (SW 2020)
DSL, ik had je bijgevoegde bestand niet gezien, ik heb op je sms gereageerd en het werkte als een uurwerk!!