Hallo als ik het goed begrepen heb, dit is wat je moet doen:
1: Maak een schets met een materiaalverwijderingsfunctie in uw kamer. ( maakt de vorm min of meer zoals het hoort )
2: Ga terug naar je assemblage en klik op het onderdeel (dat in het blauw)
3: Vervolgens onderdelen bewerken
Bedankt voor je antwoord, ik heb deze techniek al gebruikt, maar gezien de vorm van het onderdeel (ja onderdeel in dit geval, geen assemblage), is het ingewikkeld, omdat de basis een vorm van revolutie is met een vorm.curve.
Het zou nodig zijn om te kunnen beginnen met het gebogen oppervlak van de omwenteling naar een verticale extrusierichting.
U kunt de twee lichamen schetsen en vervolgens de split-functie gebruiken om ze te scheiden. Maak vervolgens uw schets en voer vervolgens uw materiaalverwijdering uit door "tot aan het lichaam" te selecteren;)
De functie kan ook worden gebruikt in een assembly in het onderwerp Assembly-functie.
Helaas, ik heb de techniek geprobeerd met het oppervlak als het einde van de extrusie, maar zonder succes, de fout: "Herbouwfout: de geplande materiaalverwijdering kruist het model niet. Controleer a.u.b. de schets en de richting"
Na het geprobeerd te hebben met 2-3 verschillende combinaties, nog steeds geen succes... Kijk naar de vorm die de extrusie moet krijgen, misschien komt het daar vandaan?
Ik denk dat het beter zou zijn om het verticale "cilindrische" deel als een niet-gefuseerd lichaam te behouden tot het verwijderen van materiaal (alleen op dit onafhankelijke lichaam). Gebruik dan de combineerfunctie om de 2 delen van de kamer samen te voegen.
Ik ben terug met mijn fractionele functie, ik heb een onderdeel getekend om te testen en het resultaat is niet slecht, ik denk dat het het zou moeten doen.
Je gaat terug in je boom vóór de revolutie die de materie creëert die je wilt verwijderen.
Op dit punt moet het oppervlak bestaan waarop je je verwijdering van materie wilt stoppen.
U selecteert uw oppervlak en maakt een genaaid oppervlak functie -> SW maakt een oppervlak voor u.
Je gaat terug naar de bodem van je boom en je verwijdert materiaal naar het genaaide oppervlak dat je zojuist hebt gemaakt, het zou moeten werken (de schets voor het verwijderen van materiaal moet volledig in het oppervlak zitten).
Het is oké, ik heb het weer gedaan! Ik weet nog niet precies hoe, maar het was meer aan de kant van de symmetrie-opties, nou ja, een onverklaarbare puinhoop..
Dank u allen in ieder geval voor uw reactievermogen en uw hulp!
(maar ik realiseerde me net dat we hier of elders misschien al over hetzelfde onderwerp hebben gecommuniceerd, gezien de laatste link die ik gaf , aangezien het dezelfde Heuyman-gebruikersnaam is, aan de andere kant heb ik nog steeds dezelfde gebruikersnaam)... ;-)