De koppeling naar de toolbox uit een onderdeel verwijderen

Hallo

Ik gebruik ToolBox-onderdelen in mijn assemblage, maar ik wijzig ze op mijn eigen manier, het probleem is dat ze altijd een ToolBox-link bevatten (schroefsymbool in de creatieboom.)

Ik wil deze link verwijderen, wat zijn de stappen?

Bedankt

Hallo

Om het schroefsymbool te verwijderen:

U moet de eigenschap Isfastener met een waarde van 0 verwijderen

Vriendelijke groeten.

2 likes

Ik raad je aan om het te houden, omdat het SW in staat stelt onderscheid te maken tussen de schroeven en de andere onderdelen. Dit is vooral interessant voor het verwijderen van de schroeven bij het maken van een dwarsdoorsnede. Bovendien kunnen ze hierdoor snel worden opgemerkt in de assemblages.

Waarom stoort dit je?

2 likes

Dit stoort me in die zin dat ik vaak problemen heb met ToolBox-onderdelen bij het openen van assemblages, dus ik probeer deze koppelingen met ToolBox te verbreken om deze problemen te verminderen.

Hallo

De door remrem voorgestelde procedure wijzigt in feite de eigenschap van de schroeven (te zien in de montagesecties, enz.). Om een onderdeel van de toolbox los te koppelen, moet u het programma starten sldsetdocprop.exe en vervolgens deze toolboxmarkering voor een map deactiveren.

Hoe verwijder ik de markering "Gereedschapskist" op een onderdeel dat is afgeleid van een onderdeel van de Gereedschapskist ? 

U moet het hulpprogramma sldsetdocprop gebruiken dat standaard is geïnstalleerd bij het installeren van SOLIDWORKS. Het bevindt zich in de map:

"C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\Toolbox\data utilities\sldsetdocprop.exe"

Selecteer vervolgens de componentenmap of component en verander de eigenschap in "nee"

Bron: http://www.lynkoa.com/store/mycadfr//comment-enlever-le-marqueur-toolbox-sur-un-composant-derive-d-une-piece-toolbox.html

4 likes

Ja, zoals @remrem zegt

Het is niet verstandig om de schakels van de gereedschapskist te breken, zeker niet voor de schroeven

het zal je schroefrefs vermenigvuldigen en SW heeft dat echt niet nodig

En het zal uw bestanden voor niets verzwaren

Voor het openen van montagemappen hoeft u alleen maar een schroefvijl in deze assemblages te maken

En als je problemen hebt, komt dat vaak omdat de gereedschapskisten niet hetzelfde zijn!

@+ ;-))

1 like

Zie ook deze link die een andere oplossing voor creatie biedt:

http://www.lynkoa.com/questions/comment-rompre-les-liens-entre-toolbox-et-lassemblage

1 like