Verwijder de nullen aan de rechterkant binnen de toleranties

Hoi allemaal!

Ik zou graag willen weten of het in dit geval mogelijk was om een nutteloze 0 aan de rechterkant te verwijderen:

Omdat ik al naar Optie > Documenteigenschappen > Dimensies > Nul naar rechts ben gegaan > Verwijderen, maar het past niet. Ik denk dat het niet mogelijk is omdat de nauwkeurigheid van de toleranties .123 moet zijn voor de bovenste tolerantie en daarom volgt automatisch de inf-terminal.
Ik heb ook gekeken om de tekening te veranderen, maar niets hielp.

Bedankt, een fijne dag verder

1 like

Dat probleem hadden wij ook!

Wat we hebben gedaan, is dat we een precisie van .1 hebben ingevoerd, en als we een waarde van meer dan een tiende invoeren, wordt de lengte automatisch bijgewerkt.

Maar er is nog steeds een klein probleem met deze oplossing, als je dit in je opties wijzigt en je hebt al dimensies gemaakt, zullen ze allemaal naar boven afronden op een tiende (wat super gevaarlijk is). Dus heb ik een macro gemaakt die alle dimensies bestrijkt en hun lengtes aanpast aan de waarde.

4 likes

Het is ook mogelijk om in de instellingen de nullen naar rechts te zetten in de modus "Standaard - Standaard", maar er is een probleem, de hoekafmetingen zijn standaard ingesteld op 3 cijfers (op de waarde), en dit is waarschijnlijk een bug in SolidWorks.
Daarom hebben we gekozen voor mijn eerste Solution.

2 likes

Bedankt KVuilleumier voor je zeer duidelijke antwoorden. Ik laat het onderwerp even open, maar ik denk dat het niet mogelijk is om mijn probleem "direct" met SW op te lossen.

1 like

Heb je de eerste oplossing getest die ik gaf? Ik heb zijn huis een paar weken geleden veranderd, en we hadden geen problemen en het werkt geweldig.

1 like

En dus, werkte mijn oplossing of niet? (Ik denk dat ik er met 3 duimen omhoog niet naast zit).

1 like

Hoi allemaal

KVuilleumier, kunt u iets meer precisie geven aan uw STP-oplossing?

Bedankt

1 like

Ja natuurlijk, in principe zet je in de opties standaard 1 cijfer, maar wanneer je je tolerantie invoert, wordt het aantal cijfers automatisch aangepast.

Hierboven de instellingen van de verpakkingsnormen

Als je dan een tolerantie aangeeft, bijvoorbeeld simmetrie, heb je standaard 0,0

En als je getallen optelt, past het aantal cijfers zich automatisch aan.

2 likes