Ik werk momenteel in de productie voor een spoorwegfabrikant.
Afgestudeerd met een BTS elektronica en een bachelor in computerwetenschappen, wil ik evolueren naar de functie van mechanisch tekenaar.
Om dit te doen, stel ik een financieringsdossier samen voor een opleiding van een jaar, wetende dat mijn werkgever mijn aanvraag al heeft geaccepteerd.
Ik zal slechts één vraag beantwoorden om de discussie op gang te brengen.
""Wat zijn de belangrijkste persoonlijke vaardigheden voor deze baan?""
Perfecte kennis van industrieel ontwerp en een zeer, zeer goede kennis van mechanica hebben. Deze twee dingen kun je in 2 tot 5 jaar leren, je hebt ongeveer het niveau nodig dat je al hebt, maar bijvoorbeeld met een DUT in werktuigbouwkunde en productietechniek. Daarna moet je veel tijd besteden aan het ontleden van alle bestaande mechanische systemen (vóór internet en youtube heb ik veel tijd doorgebracht in het CNAM Museum om alle mechanismen te zien en te proberen te begrijpen) en de eenvoudigste tot de meest gecompliceerde onderdelen te reproduceren. Daarna moet je, zolang je kunt , om de twee of maximaal 3 jaar van bedrijf veranderen om zoveel mogelijk dingen te zien. Het is door geconfronteerd te worden met de veelheid van het bestaande en de toekomst dat we ons volledig kunnen uitdrukken, waarna individuele intelligentie het verschil zal maken.
Vriendelijke groeten
PS:
[HS onderwerp Aan]
Tussen ons, met zo'n achtergrond die al is opgedaan, zijn er zeker betere dingen om te doen om deze prestaties niet te verliezen. Ik zeg meestal dat professionele ontwikkeling is als op een statief zitten, als je alle drie de benen tegelijkertijd verandert, breek je je nek, aan de andere kant, als je elk van de benen afwisselend laat groeien, heb je een goede progressie. De andere oplossing is om een vierde poot te ontwikkelen, wat kan leiden tot een verzwakking van één poot van het oorspronkelijke statief, maar je zult grote zekerheid hebben in je evolutie. Niets belet u om een stoel met 6, 8 of 12 poten te hebben, maar op voorwaarde dat u altijd minstens drie poten van goede waarde heeft. Elke nieuwe poot wordt niet onmiddellijk verworven, vandaar het belang van het statief ;-) Recruiters kijken ook naar het aantal poten dat je op je stoel met meerdere poten hebt en vooral naar de stevigheid van elke poot en de consistentie van de vaardigheid van elke poot. Als ze je aannemen, zeggen ze 'het is een goed idee om zulke vaardigheden te vinden, zeer goede werving'" [HS /Uit]
Helaas zijn er geen universele antwoorden op uw vragen, simpelweg vanwege de verscheidenheid aan bedrijven en functies. Alleen al de grootte van het bedrijf is voldoende om het begrip autonomie en de omvang van de vereiste vaardigheden aanzienlijk te wijzigen. Je hoeft alleen maar naar het profiel van de deelnemers aan dit forum te kijken om dit te beseffen.
De training omvat het ontwerpen van 3D-onderdelen met Solidworks en Autocad van specificaties, RDM, storingsmodusanalyse, het beheren van onderaanneming, het inschatten van kosten, enz.