De API-configuratie opslaan

Hoi allemaal

Ik neem me voor om hier de vraag te komen stellen, want ik kan het antwoord nergens vinden... Ik heb een macro gemaakt om de onderdelen van mijn assemblage automatisch op te slaan in .slddrw. Tot nu toe werkt het, het probleem is dat deze assemblage is samengesteld uit meerdere keren hetzelfde onderdeel in een andere configuratie! Dus in plaats van verschillende plannen te maken (wat gebeurt als ik het handmatig doe), sla ik gewoon plannen op in dezelfde kamerconfiguratie.

Vb.: mijn assemblage bevat:

• Figuur 1
  • Bewijsstuk 2 (deel 1)
  • Bewijsstuk 2 (kl 2)

En ik krijg hetzelfde plan voor de 2 verschillende configuraties.

Mijn code is (zeer vereenvoudigde versie):

Set Part = swApp.NewDocument(Modelsheet, 2, 0.2794, 0.4318) 'ouvre une MEP selon le model de fond

Set myView = Part.CreateDrawViewFromModelView3(sPathName, "*Dessus", PosX, PosY, 0) 'cree la vue de dessus a cette position

Part.ClearSelection2 True

Part.SaveAs (savepath) 
swApp.CloseDoc savepath

Bedankt aan iedereen die me kan helpen

Hallo

Komt het gemaakte plan overeen met de actieve configuratie waarin het 3D-model is opgeslagen? ?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Gezien de code houd je op geen enkel moment rekening met de configuratie, dus het zal het niet zelf doen:)

4 likes

Hallo

Hier is een voorbeeld van een macro waarmee u de configuratie van elke weergave van een plan kunt wijzigen, u moet ermee kunnen spelen om de configuratie van alle weergaven van uw plan te wijzigen, om tussen creatie en opslaan te worden geplaatst.

Vriendelijke groeten

multiconfigswdraw.swp
3 likes

Hartelijk dank voor uw antwoorden! Mijn excuses voor de vertraging, maar een onvoorziene gebeurtenis heeft me in de tussentijd een beetje afgesneden.

Het is goed (en gewoon)". ReferencedConfiguration" die in mijn zicht ontbrak, alles is nu functioneel!

Bedankt!