Macro-opname

Hoi allemaal

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar ik weet dat er sommigen zijn die de Vba SW goed aanraken. Dit zou zijn om wat uitleg te hebben, want elke keer als ik een macro opneem, stel ik mezelf deze vragen: Hier is een opgeslagen macro die wordt gebruikt om een bestand te reconstrueren:

Dim swApp als object
               Deel dimmen als object
               Dim boolstatus als Booleaanse
               Dim longstatus As Long, longwarnings As Long
Sub hoofd()
               Stel swApp in = _
               Toepassing.SldWorks
               Deel instellen = swApp.ActiveDoc
               boolstatus = Deel.EditRebuild3()
Einde Sub

Ik zou graag willen weten waarom SW altijd de variabelen "longstatus" en "longwarning" maakt, terwijl het ze bijna nooit gebruikt? Voor het geval dat? Waar kunnen ze alsjeblieft voor worden gebruikt?
Daarnaast is er deze variabele van het type Booleaans, waarom is deze alstublieft gemaakt? En waarom wordt dit soort varaible gebruikt om deze wederopbouwactie uit te voeren?

Dank u voor uw antwoorden die me zullen verlichten voor de codering van mijn macro:)

Fijne dag

Longqtatus en Longwarning worden gebruikt om foutcodes te herstellen, als die er in uw voorbeeld zijn, kunt u deze verwijderen omdat ze niet in de code worden gebruikt

voor boolstatus is het specifiek voor SW en ik zou niet echt de inzet definiëren, maar je moet het verlaten :/

2 likes

Dit zijn meestal variabelen die worden gebruikt om fouten op te halen. Bijvoorbeeld op

boolstatus = Deel.EditRebuild3()

Je kunt een test als volgt doen:

Als boolstatus Dan
      Debug.print "Functie geslaagd"
  anders
      Debug.print "Functie mislukt"
   Endif

Maar persoonlijk gebruik ik ze bijna nooit, ik verwijder ze de hele tijd. Wat ik je raad te doen als je een macro hebt opgenomen:

Stel swApp in = _
               Toepassing.SldWorks

-> Mogelijkheid om op een enkele lijn te zetten

Stel swApp = Toepassing.SldWorks in

----

Dim swApp als object
               Deel dimmen als object

Geef de typen op die de lijst met beschikbare functies moeten hebben

Dim swApp als SldWorks.SldWorks
               Dim deel als SldWorks.ModelDoc2

2 likes