Solidworks Logo Tekening Besparing in DWG te groot

Hallo

Ik moet regelmatig Solidworks-tekeningen opslaan in DWG om naar klanten te sturen.

Mijn probleem is dat voor een identiek plan het DWG-bestand veel zwaarder is (van 800 KB voor solidworks tot 20.000 KB voor DWG bijvoorbeeld) en dat het daarom soms onmogelijk wordt om ze per e-mail te verzenden.

Door wat tests te doen kon ik zien dat de DWG zo zwaar is vanwege het bedrijfslogo dat in de cartridge zit: zonder het logo is het bestand slechts 100 KB in plaats van 20.000 KB.

Ik heb geprobeerd een logo in JPEG- en PNG-formaat te gebruiken en er verandert niets.

Is er een manier om dit op te lossen en de grootte van mijn DWG's te verkleinen door het bedrijfslogo in de cartridge te houden.

Dank u voor uw antwoorden.

Guillaume

Hallo

Ik had hetzelfde probleem, dat ik oploste door ons logo opnieuw te ontwerpen met solidworks (lijnen, arceringen, enz.).

Fijne dag

1 like

U kunt het logobestand dat met een tool als XnView wordt gebruikt, ook bewerken door de grootte (in pixels) te wijzigen, rekening houdend met een resolutie van 300 dpi (dus pixels per inch) en de grootte die u in de cartridge wilt.

1 like

@stefbeno

Door de grootte van de logo-afbeelding en de resolutie ervan te verkleinen, zou de grootte van mijn DWG veel moeten afnemen?

Hallo

Hoe groot ben je geworden met het gebruik van de stefbeno-methode?

Als ik met deze methode een DWG met mijn logo opsla, is het bestand ongeveer 200 KB langer dan zonder het logo en behoud ik een behoorlijk behoorlijke logokwaliteit. (het is nog steeds niet slecht in vergelijking met de bestandsgrootte zonder logo, maar het is veel beter dan de 20.000 KB die het me eerder toevoegde)

1 like