Ik heb een vraag over het opslaan van een bestand om naar een klant te sturen. We hebben zelfs een machine voor hem gebouwd en hij wil deze graag in 3D implementeren in de omgeving van zijn fabriek die hij in 3D heeft ontworpen.
Ik zou hem alleen de buitenste verpakking willen sturen, zodat het niet de details van de binnenkant van de machine zijn.
In welk formaat moet ik mijn bestand opslaan zodat het opnieuw kan worden gebruikt met 3D CAD-software?
Om een 3D te verzenden, is er de oplossing om de assemblage als onderdeel (.sldprt) op te slaan en de optie "buitenvlakken" te kiezen. Dit geeft een sldprt alleen met oppervlakken. Het grote voordeel is dat het erg moeilijk is om te exploiteren voor een potentiële concurrent, terwijl het de buitenruimte ruimte geeft.
Een andere oplossing is Tools/Defeature. Het kan goede resultaten geven, maar je moet wat tijd besteden aan het verfijnen van de parameters. Simpel gezegd, het vereenvoudigt het volume en kan kleine componenten verwijderen.
Een laatste oplossing nog iets langer, neem de montage, verberg alles wat u niet wilt laten zien en sla het opnieuw op als onderdeel, maar selecteer de optie "alle componenten".