Solidworks-bestanden opslaan onder een referentie of naam?

Hallo

Vandaag sla ik mijn bestanden op onder de referentie van het onderdeel, en de naam blijft in de beschrijvingen staan. Uit nieuwsgierigheid zou ik graag willen weten of je een andere methode hebt? 

Ik denk dat mijn manier van werken grenzen heeft zodra je configuraties begint te krijgen met andere referenties dan die van het originele bestand.

Is er een manier in de Windows Verkenner om de verschillende configuratieverwijzingen weer te geven?

Hallo

Ik neem aan dat jullie geen EPDM gebruiken?

Heb je al nagedacht over Solidworks Explorer?

Verschillende eigenschappen zijn geïntegreerd of zelfs aanpasbaar om een bestand te vinden op naam, code, referentie, enz...

Bovendien weet je misschien waar dit stuk wordt gebruikt, krijg je een kijkje uit de eerste hand... Kortom, de software is veel completer dan een traditionele Windows verkenner.

Fijne dag!

Hallo

Het hangt van veel dingen af: beheer van plannen in uw ERP, rangschikking,  beheer van revisies.

Dit zijn grote vragen, maar beïnvloeden dagelijks veel dingen en als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is het moeilijk om terug te gaan, vooral als je veel onderdelen beheert.

We hebben een managementsysteem opgezet met het onderdeelnummer. Dat wil zeggen dat elk SolidWorks-onderdeel wordt geregistreerd met zijn referentie die overeenkomt met die van het ERP. De assemblages zijn dus voorzien van een tiencijferige referentie (bijv. 22660060). Elk stuk heeft dus dit voorvoegsel en wordt toegevoegd -01, -02... Vervolgens splitsen we de subassemblages op (bijv. 22660060-100) en de onderdelen die erbij horen zijn 22660060-101, -102...

Onze revisies worden alleen aangegeven in de cartouche en niet in de naam van het onderdeel.

Dit heeft tot gevolg dat het plan wordt overschreven zodra de wijziging is doorgevoerd. Maar het vereenvoudigt de koppelingen in SolidWorks aanzienlijk, aangezien de wijziging in alle assemblages met dit onderdeel zal worden aangebracht.

Dit zijn slechts leads en de keuzes moeten worden doordacht op basis van uw gebruik van plannen en referenties om de communicatie tussen de verschillende afdelingen van het bedrijf, klanten en leveranciers te vergemakkelijken.

Tot ziens...

1 like

Ja, ik gebruik geen EPDM, ik zit op één werkplek.

Vandaag vallen mijn projecten onder 3 soorten registratie

1-Alleen de naam van het onderdeel en de tekening onder het onderdeelnummer

2-de ref van de familie van onderdelen gevolgd door de naam van het onderdeel en de tekening onder het onderdeelnummer

3- Onderdeelref en tekening onder het onderdeelnummer

Ik heb gemerkt dat ik voor voorwaarde 1, omdat ik familiemappen heb voor de eindmontage, dezelfde naam in 2 verschillende mappen kan hebben, en dat is waar ik problemen heb met openen (alsof de assemblage toevallig niet de juiste onderdelen opent)

Ik heb bijna 4000 onderdelen voor één machine. Dus ik vraag om een mening voordat ik alles aanpas

Het probleem met vergelijkbare namen...

Het probleem met SW is dat het alleen zoekt naar de onderdelen in de directory waar het als laatste is opgeslagen!

Daarvoor zoekt het in het RAM-geheugen, de opgegeven paden, het laatst gebruikte pad, enz.

Dus als je een document "A" hebt geopend heeft het weinig, je hebt het gesloten en je opent een nieuw (ander) document "A", SW zal automatisch het eerste openen dus het verkeerde voor jou.

Vandaar de interesse in het differentiëren van bestandsnamen en het gebruik van een beheersysteem.

1 like

rmorel, uw antwoord kruist heel sterk met wat ik dacht.

Voor revisie-indexen doe ik hetzelfde, behalve dat ik een pdf-kopie in een geschiedenisbestand bewaar.

Ik werk aan machines die 30 jaar oud zijn (zie meer)

in referentie Ik ben in formaat: Familienummer in letter+Machinetypenummer in cijfers+classificatie letter+ref 5cijfer De revisie verschijnt alleen op pdf's aan het einde van de bestandsnaam die ik naar de leveranciers stuur.