Hallo sinds de overstap naar de Solidworks 2023 SP4-versie wordt mij elke keer dat ik een plan of assemblage sluit, gevraagd om de gewijzigde documenten op te slaan, zelfs als er geen wijzigingen zijn aangebracht. Het venster wordt geopend met het bericht "De volgende documenten zijn gewijzigd") wanneer dit niet het geval is.
Hallo Uit mijn geheugen heeft dit bericht altijd bestaan, SW is van mening dat een eenvoudige verbouwing of een verandering van configuratie een wijziging genereert, vandaar het verzoek om registratie. Het lijkt mij niet dat we dit bericht kunnen verwijderen. De enige manier zou zijn om de bestanden te "blokkeren" door de blokkeerbalk op de onderdeelbestanden in te stellen en het gedrag in te stellen in het geval van het annuleren van een wijziging van een onderdeel in een assemblage, zodat het er geen invloed op heeft. In theorie zou hij de boodschap niet meer moeten overbrengen. Dus ik denk niet dat het specifiek is voor de 2023 (ik zit nog steeds op de 2022 SP5)
Voor de goede orde, na verschillende pogingen verschijnt het bericht alleen als u de ASM in het licht opent. In de opgeloste modus vraagt SolidWorks niet langer om op te slaan. ???
Ik denk dat het een onderdeel moet hebben herbouwd en dus in het licht heeft het dit bestand geladen en het als een wijziging beschouwd (klik er gewoon op om het te laden als mijn geheugen correct is)
Ja, maar waarom herbouwt hij een kamer die geen enkele wijziging heeft ondergaan? Dit is een groot mysterie van dit spel dat voortdurend wordt herbouwd.
Ik ben het ermee eens, ik denk dat ze daarom de blokbalk hebben toegevoegd. Maar voor SW, zelfs als we de registratie aan het handelsmerk voor configuraties hebben toegevoegd, doet het simpele feit van het wijzigen van de configuratie op bijvoorbeeld een schroevenbestand hem denken dat er een wijziging in het bestand is geweest (mogelijk gerelateerd aan de reconstructie van de functies om de configuratie weer te geven). Voor ons visueel geen verandering, maar voor de software interpreteert het het als een wijziging (je kunt het meestal zien aan het sterretje dat achter de bestandsnaam staat). De bediening is een beetje willekeurig en met een slurf kun je het perfect zien. Ik archiveer bijvoorbeeld een volledig herbouwd model, dus het is alleen-lezen en van tijd tot tijd als je het opent, vraagt het om een record terwijl er helemaal niets is veranderd. Het enige verschil is dat ik het zo kan instellen dat het me nooit vraagt om alleen-lezen bestanden op te slaan. Ik zou zeggen dat het een beetje deel uitmaakt van de vreemde manier waarop SW werkt.