Symmetrische montagedelen opslaan

Hallo 

Nog een kleine vraag die ik mezelf stel...  

Ik heb een symmetrische montage, tot nu toe gaat het goed. Maar nu zou ik graag de gespiegelde stukken als nieuwe stukken willen kunnen bewaren (zelfs als dat betekent dat ik de schakels kwijt raak). Is het mogelijk om dat te doen? 

Heel erg bedankt =)

Hallo

Ja, dat is mogelijk.

In uw assemblage constructieboom zou u de functie "Symmetrische component" moeten vinden die u opnieuw bewerkt.

Vervolgens klik je op de pijl "volgende" en selecteer je de component(en) die je symmetrisch wilt maken en klik je op het icoontje "Symmetrische versie maken". Het systeem maakt een component aan voor elke geselecteerde versie.

Vriendelijke groeten

symetrique.png
1 like

Ja, maar als het onderdeel eenmaal symmetrisch is, is het gekoppeld aan het originele onderdeel (wat vaak goed is, we wijzigen het een, het andere wordt gewijzigd). Maar in mijn geval zou ik graag een wijziging willen aanbrengen op de ene zonder dat het de andere beïnvloedt. 

Ik heb het net geprobeerd: klik met de rechtermuisknop op het deel > de externe referenties opsommen > alles kapot maken. 

Ik ga wat tests doen om te zien of het geschikt is

Ja, inderdaad, het is de enige oplossing.

Vergeet in dit geval niet om "Functies invoegen..." aan te vinken Zodat je aan de nieuwe geometrie kunt werken.

rompre.png
3 likes