Neem een beeld van hoge kwaliteit op met CATIA

Hallo

Om een afbeelding van mijn CAD te maken, gebruik ik meestal Tools --> Capture.

Vervolgens sla ik mijn afbeelding op in .png formaat.

Aan de andere kant vind ik dat de kwaliteit van mijn afbeelding zeer gemiddeld is.

Goud
1) Op het tabblad Pixel van de opname-opties is de keuze "Renderkwaliteit" hoog.
2) In de CATIA-opties (Extra --> Opties), wat betreft het display, heb ik de fijnste precisie gezet, namelijk 0.01.

Hoe kan ik een CAD-afbeelding van hoge kwaliteit krijgen met CATIA?

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Hallo

Heb je de rendering workshop al geprobeerd? http://catiatutorial.free.fr/rendu/rendu1.html

2 likes

Als je op zoek bent naar kwaliteit, maak dan een rendering!

Voor hoge kwaliteit moet u de PHS-module "Fotostudio" hebben

2 likes

OK.

Dank u voor uw advies.

Hier is mijn feedback op uw elementen:

1) In Infracstructure heb ik wel "Fotostudio" aan de andere kant, ik heb geen "rendering". Is het hetzelfde?

--> eigenlijk denk ik dat ik het antwoord heb, aangezien ik net zag dat ik ook Real time Rendering heb. 

Maar wat is dan beter om "Fotostudio" of ""Real-time rendering" te gebruiken?

2) "Render" --> OK interessant waarom niet, maar kun je me er iets meer over vertellen?

Goedenavond

Ik heb geen van deze modules, maar wat ik kan zeggen:

Fotostudio is om realistische fotoweergaven te maken (zeer mooie beelden die dicht bij de werkelijkheid liggen, maar bevroren)

Real-time rendring: de rendering wordt opnieuw berekend bij het manipuleren van de 3D.

Het succes van een rendering zit hem in de realistische weergave van de materialen die in CATIA zijn toegepast, lichteffecten (een klus op zich).

Standaard zijn er in CATIA heel weinig materialen en is de weergave vrij slecht, ik weet niet of met deze 2 modules de keuze uitgebreider is?

Zonder te proberen hoge kwaliteit te maken, zijn we al PB's tegengekomen met CATIA's hulpprogramma voor het vastleggen van afbeeldingen. In R22 en V5-6R2014 werden deze PB's gecorrigeerd. Als de afbeelding die je krijgt van mindere kwaliteit is dan een simpele screenshot die in Paint is geplakt, bestaat de kans dat je release van Catia dit type PB heeft

1 like

"Fotostudio is het maken van realistische fotoweergaven (zeer mooie beelden die dicht bij de werkelijkheid liggen, maar bevroren)" Franck

"> er is een klein puntje dat ik hier niet begrijp. Wat bedoel je met "bevroren"? Voor mij is een foto een beeld op een bepaald moment en dus noodzakelijkerwijs "bevroren".

"Zonder te proberen hoge kwaliteit te maken, zijn we al PB's tegengekomen met CATIA's hulpprogramma voor het vastleggen van afbeeldingen. In R22 en V5-6R2014 werden deze PB's gecorrigeerd. Als de afbeelding die je krijgt van mindere kwaliteit is dan een simpele screenshot die in Paint is geplakt, bestaat de kans dat je release van Catia dit type PB heeft"

--> Je hypothese lijkt goed omdat ik de r21 heb. Het zou dus mogelijk kunnen zijn. Bovendien ben ik inderdaad niet op zoek naar een afbeelding van zeer hoge kwaliteit van 20 MB, maar gewoon naar een fatsoenlijke afbeelding van 2-3 MB. Het behaalde resultaat is echter nog verre van correct voor mij. Ik heb nog steeds grote pixels die het 3D-effect van een CATIA-onderdeel bederven.

Hallo

Als je een stuk op het forum zet, kunnen we een test doen onder dezelfde voorwaarden en voorwaarden.

Weergave: Isometrisch.

Zoom: centreer alles 

Dezelfde grootte van het opnamevenster (Breedte x Hoogte )

Dezelfde instellingen van het opnamehulpprogramma

Hetzelfde uitvoerformaat (Jpeg hoge kwaliteit).

Daarna hoef je alleen nog maar de resultaten te vergelijken.

1 like

Dit is wat ik krijg. 

Zodra je een beetje inzoomt, is het niet geweldig.

Daarnaast is een element dat indicatief kan zijn voor de kwaliteit dat de afbeelding 35 KB weegt, dus niet veel. Het krijgen van een afbeelding van 1 MB zou relevanter zijn geweest voor een afbeelding van goede kwaliteit.

Anders heb ik mijn afbeelding opgeslagen in jpeg van hoge kwaliteit.

Ik heb geprobeerd de resolutie op maximaal in te stellen door de volgende instelling in het knipprogramma te maken:

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

essai.catpart

Hallo

De opname wordt gedaan in de Pixel-modus, dus hoe meer je inzoomt, hoe meer het verslechtert (dit is normaal gedrag).

De jpg is meer dan genoeg voor een screenshot die bedoeld is om te worden geïntegreerd in een "Office" -document, en het formaat is erg licht.

Als je kiest voor Bitmap zal dit veel zwaarder x10 ongeveer (+ kleuren) zijn, maar voor een enkele kleur CAD afbeelding weet ik niet echt het verschil.

Ik heb de resultaten bijgevoegd

1 - Zelfde instelling als jij (jpg en bmp)

2 - Instelling "Hoog" (JPG en BMP)

3 - "hoge" instelling ( BMP) met materialen (DS rode verf en twee koplampen).

De resolutie die u instelt op MAX is voor afdrukken.

Het zal lijken dat wat ik krijg is een beetje beter (in jpg 128 in plaats van 35) Ik denk niet dat het de vangst,

Kijk naar je precisie-instellingen.

result.zip

Fotorealistische weergaven onder CATIA zijn erg lastig om in te stellen en het loopt veel achter zolang je een beetje een zware set hebt, als ik een mooi beeld wil, gebruik ik Keyshot.

Eenvoudig en zeer krachtig, compatibel met CATIA voor updates naarmate uw werk vordert.

Geen limiet voor het afbeeldingsformaat, ik heb al een weergave uitgebracht zoals 10000/15000 pixels, een afbeelding van 120 MB!

Enkele voorbeelden: http://www.lynkoa.com/propositions/1100-gsxr-92

Hoi Mad Max,

Bedankt voor je advies voor Keyshot.

Ik denk dat ik met dit programma CAD-afbeeldingen van hoge kwaliteit moet kunnen produceren.

Aan de andere kant heb ik wat problemen met het gebruik.

De twee aanknopingspunten die ik tot nu toe heb gevonden zijn:
- Om mijn deel te importeren om de kwaliteit van de triangulatie in te stellen op 0,001.
- Verhoog de resolutie op het tabblad Afbeelding.

Dan ga ik renderen en maak ik een screenshot.

Maar op dit moment zijn de gegenereerde afbeeldingen nog laag (300 KB).

Ik wil graag .jpeg of .png afbeeldingen met een goede resolutie genereren met een grootte van 3-5 MB.

Hoe kan ik dit doen?

Bij voorbaat dank voor uw advies