Sla een virtueel onderdeel van een assembly op met een van deze eigenschappen.
Hoi allemaal
Ik werk in kwantiteit en ik zou graag de identieke onderdelen willen herkennen na de afgewerkte assemblages.
Bij voorbaat dank.
Sla een virtueel onderdeel van een assembly op met een van deze eigenschappen.
Hoi allemaal
Ik werk in kwantiteit en ik zou graag de identieke onderdelen willen herkennen na de afgewerkte assemblages.
Bij voorbaat dank.
Hallo
Misschien door een nomenclatuur te maken?
Dezelfde referenties worden weergegeven met de juiste hoeveelheden.
Hallo
Kunt u uw vraag een beetje verduidelijken?
Om de identieke elementen te kwantificeren (vanuit het oogpunt van eigendom) is het, zoals @Jose-accessa zegt, noodzakelijk om een nomenclatuur te maken, maar is dat echt de vraag?
@+
Hallo
Herken je ze in het plan of de 3D?
Voor het plan is er de nomenclatuur om de hoeveelheid identieke onderdelen te zien
.
En voor 3D is het mogelijk om een zoekopdracht te starten op basis van de referentie:
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_FIND_IN_FM.htm
Hallo
U kunt uw verzoek een beetje specificeren,
Als alternatief kunt u met de SmartProperties-tool een bestand hernoemen met een documenteigenschap en hebt u de mogelijkheid om alleen het geselecteerde onderdeel in de assembly of al dezelfde componenten te vervangen.
Zie het hoofdstuk "Automatisch hernoemen van het document" in de documentatie
Hallo
Als de vraag is hoe de geometrie van de componenten kan worden vergeleken om slechts één exemplaar van de componenten vast te leggen...
Ik zie maar één methode, en dat is om een macro te maken met de GetCoincidenceTransform2 api
waarmee u kunt zien of twee componenten (lichaam) identiek zijn*
Anders kunt u in "Extra/Vergelijk" de twee onderdelen vergelijken, zelfs als het geval per geval is ....
Bekijk deze tutorial
Editor van eigendomsformulieren
@+ ;-)
Hallo
Er is 3DPartFinder voor SolidWorks, waarmee je alle onderdelen op een server kunt vergelijken:
http://www.3dpartfinder.com/fr/Questceque3DPartFinder/Produit.aspx
"3DPartFinder zoekt vanuit een 3D-vorm in plaats van alfanumerieke tekens in de ENOVIA SMARTEAM PDM of in een gecentraliseerde Windows-bestandsserver en identificeert duplicaten en/of vergelijkbare geometrieën binnen enkele seconden. 3DPartFinder heeft geen voorclassificatie nodig en is zeer eenvoudig te gebruiken!"
Maar hier hangt een prijskaartje aan!
Hallo
Kijk naar de SmartBOM tool, hiermee kun je een stuklijst maken en kun je voorwaarden stellen aan eigenschappen om in een stuklijst te laten zien dat onderdelen dezelfde eigenschapswaarde hebben
We zullen bijvoorbeeld commerciële onderdelen groeperen in de ene nomenclatuur en productieonderdelen in een andere.
Het kan u helpen de identieke onderdelen te vinden door voorwaarden aan de eigenschappen uit te voeren.
@+