Kan iemand mij een methode geven om nauwkeurig een riem te modelleren die om een object is gespannen en door punt A en punt B gaat volgens de bijgevoegde schets?
Mijn moeilijkheid is om het juiste traject te vinden.
als je je 2 punten hebt gemaakt, maak je een 3D-schets en verbind je vervolgens de 2 punten met 5 lijnen (1 per kant) en maak je ze collinair door beperking. Daar zul je de erectie hebben; Vervolgens maak je de assemblage met het onderdeel en de schets ervan en vervolgens plaats je er een nieuw onderdeel in. zodra dit nieuwe onderdeel is gemaakt, maak je een nieuwe 3D-schets en converteer je de reeds gemaakte, dan verlaat je de schets, dan maak je aan het einde van de 3D-schets een plan om de schets van de band daar te plaatsen, dan verlaat je de schets weer en tenslotte doe je baas/basis geveegd en daar wordt je band gemaakt st volgt de lijn van punt A naar B... Onder Solidworks
Je voorstel lijkt inderdaad visueel correct, behalve dat de band plat is en je de wendingen moet beheren (daarom doe ik gladstrijken en niet vegen). De verstrekte schets is eenvoudig, maar tegenwoordig zijn de vastgebonden stukken complexer met afronding. Ik heb iets specifieks nodig omdat we ook de bandjes maken.
Als je plaatwerk beheerst; Je zou het kunnen doen als een plaatwerkonderdeel. Bij elke facethoek van het stuk heb je een vouw die je schets volgt.
gt22 je hebt het over het maken van schetsen en deze vervolgens omzetten in een 3D-schets en een scan maken. Dat is precies wat ik heb gemarkeerd, ik heb alleen niet de vorm van de band gegeven...
Met INVENTOR heb ik een precieze oplossing gevonden voor het onderdeel dat in plaatwerk wordt getoond. Ik denk dat het hetzelfde is met Solidworks:
creatie van een schets op een vlak loodrecht op het onderdeel dat de contouren van het onderdeel volgt en met als einde de projectie van de punten A en B.
Verlaagde rand volgens profiel (INVENTOR) of gebogen basispoot (SW).
Vouw alles open en maak een schets. projectpunt A en punt B. teken een verticaal door punt B naar de rand van de contour en trek vervolgens een rechte lijn door de projectie van punt A en het snijpunt van de 1e rechter en de contour (punt C). Traceer de band.
Verwijder het materiaal rond de band. inklappen.
Uiteindelijk was het op die manier heel eenvoudig.
Voor de torsiedelen op de complexere delen en op de ringgreep blijf ik op de gladmakende delen.
Ik hoop dat dit door anderen gebruikt kan worden, andere toepassingen zijn mogelijk.